Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Subaru LEGACY

Części zamienne do Subaru Legacy

Japońskie Subaru Legacy zaliczane jest do samochodów osobowych klasy średniej, czyli segmentu D. Produkcję tego modelu rozpoczęto w 1989 roku. Samochód stał się jednym z najlepszych aut w swojej klasie, konkurując z powodzeniem z takimi gigantami, jak np. BMW, Audi czy też Alfa Romeo. Do dziś z linii produkcyjnej zjechało pond 3,5 mln egzemplarzy Legacy różnych generacji. Subaru nie ograniczyło się jedynie do produkcji Legacy dla odbiorców prywatnych. Powstały także modele sportowe, które odnosiły sukcesy w sporcie motorowym, na przykład Subaru Legacy jako pierwszy i jedyny samochód w grupie N dotarło do mety morderczego Rajdu Safari w 1999 roku.

Subaru Legacy I (1989–1994)

Prezentacja pierwszej generacji Subaru Legacy miała miejsce w 1989 roku. Samochód dostępny był w wersji sedan oraz kombi. Cechą charakterystyczną auta był napęd na cztery koła. Pod maską Legacy montowano silniki benzynowe B4 o pojemności od 1.8 do 2.2 litra. Wspomagały je 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-stopniowa przekładnia manualna. Subaru Legacy I konkurował na rynku m.in. z Audi 80, Fordem Mondeo, Hondą Accord, Mazdą 626 czy też VW Passatem.

Subaru Legacy II (1994–1999)

Druga generacja Subaru Legacy trafiła na rynek europejski w 1994 roku. Projektem stylistycznym auta zajął się Olivier Boulay. Stylistycznie samochód przeszedł dość znaczącą metamorfozę, stając się bardziej muskularnym i zaokrąglonym. Legacy II było dostępna jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi z napędem na cztery koła. Subaru otrzymało prestiżowy tytuł Samochodu Roku 1994. Pod maską Legacy II montowano czterocylindrowe silniki typu bokser o pojemności od 2.0 do 2.5 litra i mocy od 135 do 276 KM w wersji B4 2.0 DOHC Twin Turbo. Napęd obsługiwała 4-stopniowa przekładnia automatyczna lub 5-biegowa skrzynia manualna.

Subaru Legacy III (1998–2003)

Debiut rynkowy Subaru Legacy zarówno w Europie, jak i w Japonii miał miejsce w 1998 roku. Do Stanów Zjednoczonych samochód trafił dopiero w 2000 roku. Prawdę mówiąc, trzecia generacja Subaru nie różniła się niczym szczególnym od poprzednich wersji samochodu. Na pewno sylwetka Legacy stała się bardziej elegancka, tracąc przy tym ze swej dynamiczności. Po raz pierwszy w aucie zamontowano sześciocylindrowy silnik w konstrukcji typu V, który generował moc 137 KM. Montowano również sześciocylindrowe motory typu bokser. Podobnie, jak poprzednio samochód dostępny był w wersji sedan oraz kombi, a także z napędem na cztery koła. Produkcję Subaru Legacy III zakończono w 2003 roku.

Subaru Legacy IV (2003–2009)

Czwarta generacja modelu Legacy pojawiła się w 2003 roku. Była to stylistyczna kontynuacja idei projektowej wykorzystanej w poprzedniej wersji samochodu. Według niektórych opinii, Subaru Legacy IV było najładniejszym modelem tej serii japońskich samochodów. Stylistycznie auto nabrało spokojniejszych i eleganckich linii z lekkim sportowym zacięciem. W Japonii Legacy IV okrzyknięto Samochodem Roku 2003/2004. W 2006 roku auto poddano drobnej modernizacji, natomiast w 2008 roku pojawił się pierwszy silnik wysokoprężny dla tej generacji w typie przeciwsobnym i w układzie bokser. Wnętrze samochodu również mogło się podobać. Zastosowane materiały oraz części w Subaru Legacy IV był dobrej jakości i odpowiednio spasowane. Zaproponowano dwie wersje wyposażenia auta – L.L. Bean oraz STI S402, która była serią limitowaną, wypuszczoną w ilości 1000 egzemplarzy z 2.5-litrowym silnikiem o mocy 280 KM. W standardzie montowano w Legacy m.in. klimatyzację, 4 poduszki powietrzne oraz stały napęd na cztery koła. Na niektórych rynkach auto było sprzedawane jako Subaru Liberty czy też Subaru Legacy Touring Wagon.

Subaru Legacy V (2009–2015)

Bazę dla Subaru Legacy V, czyli Concept car, zaprezentowano w 2009 roku w Detroit, natomiast seryjną wersję auta pokazano tego samego roku podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Legacy zbudowano na zupełnie nowej płycie podłogowej. Tradycyjnie samochód dostępny był jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi.

W 2012 roku Legacy poddano delikatnemu face liftingowi. Zmodyfikowano m.in. przednie reflektory oraz grill chłodnicy silnika. Wnętrze samochodu odświeżono, a użyte do jego budowy materiały oraz części w Subaru Legacy 5 były naprawdę dobrej jakości. Pojawiła się szeroka gama wersji wyposażenia auta (S, SE, Active, Premium, Limited, Comfort, Sport Navi, Sport Premium, STI Edition). W standardzie właściciel auta otrzymywał np. skórzaną kierownicę, elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka, centralny zamek, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, kamerę cofania, systemy ABS, EBD, ESP czy też przednie i boczne poduszki powietrzne.

Pod maską znalazły się głównie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności od 2.0 do 2.5 litra i mocy od 148 do 296 KM. Dostępna była również jednostka sześciocylindrowa o pojemności 3.6 i mocy 256 KM. W ofercie znalazła się także jednostka wysokoprężna 2.0 Turbo o mocy 148 KM. Napęd AWD obsługiwała 5-biegowa skrzynia automatyczna, 6-stopniowa przekładnia manualna lub skrzynia Lineartronic  CVT.

Subaru Legacy V to bezpieczny samochód. W testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskało maksymalny wynik pięciu gwiazdek. Subaru jest doceniane przede wszystkim za bardzo dobry układ jezdny oraz mocne i wytrzymałe jednostki napędowe. Na minus trzeba zaliczyć wysoką cenę nieadekwatną do tego, co oferuje samochód.

Subaru Legacy VI (2014–2019)

Najnowsza generacja Subaru Legacy została zaprezentowana motoryzacyjnemu światu w 2014 roku w Chicago. Samochód dostępny jedynie jako 4-drzwiowy sedan. Pod względem stylistycznym dość kontrowersyjna sylwetka piątej generacji nabrała jeszcze bardziej obłych i masywniejszych kształtów. We wnętrzu sporo się zmieniło. Na uwagę zasługuje konsola środkowa samochodu, która nabrała bardziej kanciastych i regularnych kształtów, a także zamontowano w niej nowy system multimedialny z ekranem dotykowym.

Niestety, Subaru Legacy VI nie jest dostępny w Polsce, a także w całej Europie. Samochód jest oferowany przede wszystkim na rynku amerykańskim, australijskim oraz nowozelandzkim (Subaru Liberty).

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze