Właściwe dopasowanie koła pasowego z paskiem jest kluczowe dla poprawnego funkcjonowania układu napędowego. Chodzi tutaj przede wszystkim o powierzchnię paska, czyli liczbę i częstotliwość występowania rowków. Struktura powierzchni wieńca koła, czyli jego zewnętrznej warstwy, musi odpowiadać powierzchni paska, aby podczas pracy układu wytwarzana była odpowiednia siła tarcia. Dlatego przed montażem nowego koła pasowego należy dokonać wyboru odpowiedniego jego rodzaju. Jednym z rodzajów kół pasowych, jest koło pasowe wielokrotne.
Wspólną cechą wszystkich kół pasowych wielokrotnych jest wytrzymałość oraz stosunkowo niewielka waga. Wytrzymałość tego elementu jest kluczowa ze względu na duże obciążenia, którym koło jest poddawane niemal nieustannie. Niewielka waga natomiast nie powoduje nadmiernego obciążenia układu. Tylko spełniając powyższe wymagania –– względem wytrzymałości i wagi –– koło pasowe wielokrotne jest w stanie poprawnie pełnić swoje funkcje.