Znajdź części

Krok 3 - Informacje potrzebne do właściwego wyboru typu auta, znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Przekładnia kierownicza obiegowa

Przekładnię kierowniczą śrubowo-kulkowa stosuje się głównie w samochodach ciężarowych, ale również i osobowych. Na końcu wałka kolumny kierowniczej i współpracującej z nim nakrętce nacięty jest gwint o zarysie kołowym, w którego wnętrzu znajdują się kulki łożyskowe. Zadaniem tychże kulek jest zamiana tarcia ślizgowego na tarcie toczne podczas wzajemnego obrotu śruby i nakrętki.

Aby uniknąć wypadania kulek, obydwa końce gwintów nakrętki są ze sobą połączone kanałem obiegowym, umożliwiającym swobodne przemieszczanie się kulek z jednej strony nakrętki na drugą. Podczas obracania koła kierownicy obracający się wał inicjuje przetaczanie się kulek, które wywołują ruch postępowy nakrętki współpracującej z wycinkiem zębatym bezpośrednio połączonym z ramieniem przekładni kierowniczej.

Przejdź do naszego sklepu z częściami samochodowymi iParts.pl
Przejdź do sklepu

Przykładowe pytania

  • Co to jest Przekładnia kierownicza obiegowa?
  • Przekładnia kierownicza obiegowa w samochodzie
  • Jak działa Przekładnia kierownicza obiegowa?

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze