Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442241 |
ALANKO | 10442365 |
ALANKO | 10443300 |
ALANKO | 11442241 |
ALANKO | 11442365 |
ALANKO | 11443300 |
AS-PL | A0071 |
AS-PL | A3509S |
BMW | 1 432 987 |
BMW | 1 740 629 |
BMW | 12 31 1 432 986 |
BMW | 12 31 1 432 987 |
BMW | 12 31 1 740 629 |
BMW | 12 31 7 501 593 |
BMW | 12 31 7 501 595 |
BMW | 12 31 7 501 597 |
BMW | 12 31 7 501 599 |
BMW | 12 31 7 501 690 |
BMW | 12 31 7 501 755 |
BMW | 12 31 7 530 086 |
BMW | 12 31 7 551 252 |
BMW | 7 501 593 |
BMW | 7 501 599 |
BMW | 7 530 086 |
BMW | 7 551 252 |
BOSCH | 0 123 515 004 |
BOSCH | 0 123 515 022 |
BOSCH | 0 124 515 050 |
BOSCH | 0 124 515 052 |
BOSCH | 0 986 039 720 |
BOSCH | 0 986 041 290 |
BOSCH | 0 986 041 810 |
BOSCH | 0 986 041 817 |
CASCO | CAL10151AS |
CASCO | CAL10151RS |
CASCO | CAL15253AS |
CASCO | CAL15253GS |
DELCOREMY | 215.127.1202 |
DELCOREMY | 215.140.1202 |
DELCOREMY | DRB 1290 |
DELCOREMY | DRB 1810 |
DELCOREMY | RAA22921 |
DRI | 215.127.1202 |
DRI | 215.127.1402 |
DRI | 215.140.1202 |
ELSTOCK | 28-3703 |
ELSTOCK | 28-3756 |
ELSTOCK | 28-4669 |
FRIESEN | 90 39 720 |
FRIESEN | 90 41 290 |
FRIESEN | 90 41 810 |
H.C A/S | CA 1591 IR |
HBELPARTS | 32 041 810 |
HELLA | 8EL 012 428-141 |
HELLA | 8EL 012 430-011 |
HELLA | 8EL 737 885-001 |
LOMBA | SA066 |
MAG | 63731591010 |
MAG | 944390412900 |
QUINTON HA | QRA2719 |
TRW | LRB393 |
UNIPOINT | ALT-H083 |
VALEO | 2 541 963 |
VALEO | 2 542 377 |
VALEO | 2 542 377 B |
VALEO | 2 542 875 |
VALEO | 2 543 237 |
VALEO | 2541963A |
VALEO | 437 115 |
VALEO | 439 398 |
VALEO | 439234 |
VALEO | 746924 |
VALEO | SG 14 B 019 |
VALEO | SG 14 B 020 |
VEMO | V10-13-50118 |
VEMO | V20-13-41810 |
WAI | 1-2522-01BO |
WAI | 11098R |
WAI | 13882N |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.