Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441801 |
ALANKO | 11441801 |
AS-PL | A0131 |
AS-PL | A0131(BOSCH) |
AS-PL | A0637PR |
AS-PL | A0637SR |
BOSCH | 0 120 485 043 |
BOSCH | 0 123 310 001 |
BOSCH | 0 123 310 019 |
BOSCH | 0 123 310 025 |
BOSCH | 0 123 310 032 |
BOSCH | 0 123 315 002 |
BOSCH | 0 986 038 390 |
BOSCH | 0 986 038 397 |
BOSCH | B 120 310 084 |
BOSCH | F 042 301 058 |
CASCO | CAL10338AS |
CEVAM | 4394 |
DELCOREMY | 211.149.702 |
DELCOREMY | 211.150.702 |
DELCOREMY | 211.185.702 |
DELCOREMY | DRA 8390 |
DELCOREMY | DRA8390X |
DELCOREMY | RAA19401 |
DRI | 211.149.702 |
DRI | 211.150.702 |
DRI | 211.165.702 |
ELSTOCK | 28-2633 |
ELSTOCK | 28-2884 |
ELSTOCK | 28-3596 |
FARCOM | 111353 |
FARCOM | 118437 |
FENOX | AL21314 |
FORD | 95VW 10300 BAA |
FORD | 95VW 10300 FA |
FRIESEN | 90 38 390 |
FRIESEN | 90 39 010 |
H.C A/S | CA 827 IR |
HBELPARTS | 32 038 390 |
HBELPARTS | 32 039 010 |
HBELPARTS | 32 039 440 |
HELLA | 731 688-001 |
HELLA | 8EL 012 427-121 |
HELLA | 8EL 731 688-001 |
LAUBER | 11.0827 |
LAUBER | LAU 11.0827 |
LOMBA | SA530 |
LUCAS | LRB145 |
MAG | 9433 565 30 |
MAG | 943356530010 |
MAHLE | MG 2 02 |
MAPCO | 13709 |
PRESTOLITE | 35214410 |
QUINTON HA | QRA2203 |
SPIDAN | 2654 |
SPIDAN | 5701 |
TRW | LRB145 |
UBD | 13979 |
UNIPOINT | ALT-2035 |
VALEO | 2 541 619 |
VALEO | 2 541 676 |
VALEO | 2 541 819 |
VALEO | 436 442 |
VALEO | 436 482 |
VALEO | 439 001 |
VALEO | A 11 VI 36 |
VALEO | A 11 VI 62 |
VALEO | A 11 VI 64 |
VALEO | NA 455 |
VALEO | VA364 |
VEMO | V10-13-38390 |
VW | 021 903 017 |
VW | 021 903 023 J |
VW | 023 903 023 |
VW | 023 903 023 B |
VW | 028 903 018 |
VW | 028 903 025 HX |
VW | 028 903 027 K |
VW | 028 903 028 H |
VW | 028903018x |
VW | 037 903 023 O |
VW | 037 903 023 Q |
VW | 037 903 023 QX |
VW | 038 903 023 H |
VW | 050 903 017 A |
WAI | 13380R-6G |
WAI | 13381N 6G |
WAI | 13381N-7G |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.