Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | A0015 |
BOSCH | 0 120 469 744 |
BOSCH | 0 120 469 745 |
BOSCH | 0 120 469 746 |
BOSCH | 0 120 469 811 |
BOSCH | 0 120 469 812 |
BOSCH | 0 120 469 894 |
BOSCH | 0 120 469 896 |
BOSCH | 0 120 469 897 |
BOSCH | 0 120 469 928 |
BOSCH | 0 120 469 946 |
BOSCH | 0 120 469 948 |
BOSCH | 0 986 034 020 |
BOSCH | 0 986 034 030 |
BOSCH | 0 986 036 350 |
BOSCH | 0 986 036 360 |
CEVAM | 4343 |
DELCOREMY | 225.106.802 |
DELCOREMY | DRA 4020 |
DELCOREMY | DRA 6350 |
DELCOREMY | DRA 6360 |
DELCOREMY | RAA15131 |
DRI | 225.106.802 |
DRI | 225.168.802 |
ELSTOCK | 28-1607 |
ELSTOCK | 28-1827 |
FRIESEN | 90 34 020 |
FRIESEN | 90 34 030 |
FRIESEN | 90 36 360 |
H.C A/S | CA 335 IR |
HBELPARTS | 32 034 020 |
HELLA | 8EL 012 428-631 |
HELLA | 8EL 725 738-001 |
HELLA | 8EL 730 012-001 |
KAGER | 71-0345 |
MAG | 9433 566 25 |
MAG | 9433 566 26 |
MAG | 9433 568 11 |
MAHLE | MG 456 |
MERCE | 007 154 67 02 |
MERCE | 007 154 68 02 |
MERCE | 008 154 49 02 |
MERCE | 008 154 49 02 80 |
MERCE | A 007 154 67 02 |
MERCE | A 007 154 68 02 |
MERCE | A 007 154 68 02 80 |
MERCE | A 008 154 48 02 |
MERCE | A 008 154 48 02 80 |
MERCE | A 008 154 49 02 |
MERCE | A 008 154 49 02 80 |
PEUGE | 4404F1 |
PRESTOLITE | 20100723 |
SPIDAN | 2567 |
SPIDAN | 3347 |
TRW | LRA 723 |
UBD | 13347 |
VALEO | 436 574 |
VALEO | 436 626 |
VEMO | V30-13-34020 |
VEMO | V30-13-36350 |
WAI | 13243N |
WAI | 13367N |
WAI | 13367R |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.