Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443336 |
ALANKO | 11443336 |
AS-PL | A4089 |
AS-PL | A4089(MM) |
AS-PL | A6019 |
AS-PL | A6019(DENSO) |
AS-PL | A6190(DENSO) |
BORG BECK | BBA2547 |
BOSCH | 0 986 081 700 |
BOSCH | 986081700 |
CASCO | CAL30173GS |
CASCO | CAL40176GS |
CASCO | CAL40176RS |
CEVAM | 4897 |
DELCOREMY | DRA0219 |
DELCOREMY | RAA11320 |
DENSO | 104210-3530 |
DENSO | 104210-3531 |
DENSO | 104210-3532 |
DENSO | 104210-3533 |
DENSO | DAN-1023 |
DRI | 219.305.1202 |
E.D.R | DRA0219 |
EAI | 57328 |
ELSTOCK | 27-5658 |
FARCOM | 112655 |
FARCOM | 114009 |
FARCOM | 114065 |
FENOX | AL21214 |
FORD | 1 305 962 |
FORD | 1 322 573 |
FORD | 1 322 879 |
FORD | 1 361 259 |
FORD | 1 426 014 |
FORD | 1 511 220 |
FORD | 1 530 298 |
FORD | 3 M5T 10300LA |
FORD | 3 M5T 10300LB |
FORD | 3 M5T 10300LC |
FORD | 3 M5T 10300LD |
FORD | 3 N11 10300AB |
FORD | 3 N11 10300AC |
FORD | 3 N11 10300AD |
FORD | 3 N11 10300AE |
FORD | 3 N11 10300AF |
H.C A/S | CA 1925 IR |
H.C A/S | CA 1926 IR |
HC-CARGO | 116328 |
HC-PARTS | CA 1926 IR |
HELLA | 8EL 011 712-201 |
HELLA | 8EL 012 428-421 |
HELLA | 8EL 012 428-422 |
HELLA | 8EL 738 211-931 |
HELLA | 8EL 738 212-221 |
LAUBER | 11.1926 |
LAUBER | LAU 11.1926 |
LUCAS | LRA 03 047 |
LUCAS | LRA03013 |
MAG | 0633 774 21010 |
MAG | 063377543010 |
MAG | 63377421010 |
MAG | 63377543010 |
MAG | 943319251010 |
MAG | 943319261010 |
MAG | 944390900400 |
MAG | 944390904330 |
NK | 4880440 |
NK | 4890433 |
VALEO | 440424 |
VALEO | 440425 |
VALEO | 443199 |
VALEO | 446521 |
VALEO | 747057 |
VOLVO | 3 066 706 9 |
VOLVO | 8 666 581 |
WAI | 24013N |
WAI | 24046 |
WAI | 24046N |
WEZEL | 1826681 |
WEZEL | ACI 1826681 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.