Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442389 |
ALANKO | 11442389 |
AS-PL | A3094 |
BMW | 12 31 2 248 296 |
BMW | 12 31 2 248 297 |
BMW | 12 31 7 792 092 |
BMW | 2 248 296 |
BMW | 2 248 297 |
BMW | 7 788 222 |
BMW | 7 788 247 |
BMW | 7 792 092 |
BOSCH | 0 986 045 031 |
CASCO | CAL15127AS |
CASCO | CAL15127GS |
CASCO | CAL15127RS |
CEVAM | 4179 |
DELCOREMY | DRA 4065 |
DELCOREMY | RAA15176 |
DRI | 215.138.1502 |
EAI | 56890 |
ELSTOCK | 28-4512 |
ERA | 210669 |
FARCOM | 112468 |
FRIESEN | 90 45 031 |
H.C A/S | CA 1584 IR |
HELLA | 8EL 011 711-551 |
HELLA | 8EL 737 866-001 |
LAUBER | 11.1584 |
LAUBER | LAU 11.1584 |
LUCAS | LRA02076 |
MAG | 063731584010 |
MAG | 944390450310 |
OPEL | 24 451 624 |
ROVER | YLE 0000 51 |
VALEO | 2 542 264 |
VALEO | 2 542 662 |
VALEO | 2 542 662 B |
VALEO | 2 542 686 |
VALEO | 2 542 686 B |
VALEO | 2 542 812 |
VALEO | 2 542 812A |
VALEO | 2 542 824 |
VALEO | 2 542 826 |
VALEO | 2 542 826A |
VALEO | 2542264B |
VALEO | 2542264D |
VALEO | 2542824A |
VALEO | 437 160 |
VALEO | 437 406 |
VALEO | 437 421 |
VALEO | 439 463 |
VALEO | 439252 |
VALEO | 439446 |
VALEO | A 14 S 054 |
VALEO | A 14 S 055 |
VALEO | A 14 VI 52 |
VALEO | A 14 VI 53 |
VALEO | SG 15 S 030 |
VEMO | V20-13-35830 |
WAI | 23076N |
WAI | 23076R |
BMW
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.