Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443142 |
ALANKO | 10443209 |
ALANKO | 11443142 |
ALANKO | 11443209 |
AS-PL | A3114 |
AS-PL | A3114(VALEO) |
BLUEPRINT | ADA101112 |
BLUEPRINT | ADA1011503 |
BORG BECK | BBA2579 |
BORGW 3K | 555.546.180 |
CASCO | CAL15331AS |
CASCO | CAL15331GS |
CASCO | CAL15519GS |
CEVAM | 4806 |
CHRYS | 048 0125 0AC |
CHRYS | 04801 250AA |
CHRYS | 04801 250AB |
CHRYS | 04801 250AD |
CHRYS | 4801 250AA |
CHRYS | 4801 250AB |
CHRYS | 4801 250AC |
CHRYS | 4801250AD |
DA SILVA | 011721 |
DELCOREMY | DRA0179 |
DELCOREMY | DRA0179N |
DELCOREMY | RAA11280 |
DRI | 525.128.1802 |
E.D.R | DRA0179 |
EAI | 57186 |
ELSTOCK | 28-5531 |
EUROTEC | 12047690 |
FARCOM | 112396 |
FARCOM | 114042 |
FRIESEN | 90 90 313 |
HC-CARGO | 116113 |
HC-PARTS | CA 2108 IR |
HELLA | 8EL 012 240-241 |
JEEP | 4801 250AB |
LUCAS | LRA02917 |
MAG | 063732108010 |
MAG | 943321081010 |
MAG | 944390903130 |
MERCE | 642 154 02 02 |
MERCE | 642 154 04 02 |
MERCE | A 642 154 02 02 |
MERCE | A 642 154 04 02 |
NK | 4847697 |
QUINTON HA | 9090313 |
QUINTON HA | QRA1383 |
UNIPOINT | F042A0H187 |
VALEO | 437 539 |
VALEO | 439546 |
VALEO | 746147 |
VALEO | 746947 |
VALEO | TG17C028 |
VALEO | TG17C030 |
VALEO | TG17C030-B |
VEMO | V30-13-47697 |
WAI | 11306N |
CHRYSLER
|
JEEP
|
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.