- Typ amortyzatora: Rozpórka zawieszenia
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Rodzaj amortyzatorów: Gazowy
- Sposób mocowania amortyzatora: Górny trzon
- Sposób mocowania amortyzatora: Dolna obejma
Dodaj opinię
(22.11.2019)
Do swojego Peugeota szukałem taniego amortyzatora i tak trafiłem na ten model. Pozytywne opinie w tym sklepie przekonały mnie do jego kupna, a po zamontowaniu wszystko jest ok. Jezdze na nim juz miesiąc i nie mam zastrzeżeń
Opinia wystawiona dla Amortyzator STATIM A.144 (Oś tylna)
(11.02.2015)
Opinia wystawiona dla AMORTYZATOR PRZÓD LE. BMW 3 ( E36 ) STATIM A.566
Producent | Numery OEM |
---|
AL-KO | 3149G |
KAMOKA | 20633367 |
KYB | 333717 |
MONROE | 16326 |
MONROE | E4722 |
MONROE | E4760 |
MONROE | G16326 |
OPTIMAL | A-3149G |
RENAU | 8200117296 |
RENAU | 8200117297 |
RENAU | 8200117298 |
SACHS | 290739 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Amortyzatory samochodowe to podstawowy i zarazem kluczowy element eksploatacyjny układu zawieszenia. Ich rola sprowadza się przede wszystkim do tłumienia drgań, maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy i utrzymywania sprężyn układu zawieszenia w prawidłowej pozycji podczas podróżowania. Dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy ich obecność oraz sprawność jest więc nieoceniona.
Dziury, wyboje a także progi zwalniające to prawdziwa zmora amortyzatorów samochodowych. Dlatego mimo, że z porad specjalistów wynika, że amortyzatory wymienia się z reguły po przejechaniu 80 – 100 tys. kilometrów, to czynnik eksploatacyjny (stopień eksploatacji oraz stan dróg, po których się poruszamy) może ten okres nieco skrócić. Dlatego zaleca się, by przeprowadzać przegląd techniczny amortyzatorów co około 15 – 20 tys. kilometrów. To najlepszy sposób, by uniknąć niespodziewanej awarii.
Wymiana amortyzatorów na nowe nie należy do skomplikowanych i bardzo kosztownych. Mało tego zakup amortyzatorów znanej i cenionej na rynku części zamiennych marki to koszt niewielki w porównaniu z awariami, które mogłyby wystąpić na skutek odwlekania wymiany w czasie. Najważniejsze, o czym kierowca powinien pamiętać to zakup pełnego kompletu na tylną i przednią oś – amortyzatory wymienia się zawsze parami na danej osi (tylko taka wymiana gwarantuje poprawne i przewidywalne dla kierowcy zachowanie samochodu w trakcie jazdy).
Co do wyboru nowych amortyzatorów do samochodu to zawsze najlepiej kierować się ku znanym, sprawdzonym markom części zamiennych. Zakup takich amortyzatorów to gwarancja wysokiej jakości i niezawodności, co przełoży się na skuteczność ich funkcjonowania podczas jazdy samochodem.
Statim to rodzima firma motoryzacyjna. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Poznaniu. Od początku swojej działalności Statim specjalizuje się w produkcji sprzęgieł. Podstawę oferty stanowią sprzęgła trzyczęściowe, będące najczęściej występującymi sprzęgłami w samochodach poruszających się po polskich drogach. Jednak asortyment firmy to również: zestawy z hydraulicznym wysprzęglikiem, zestawy ze sztywnym kołem zamachowym, zestawy sprzęgłowe z dociskiem samonastawnym.
Produkty oferowane przez Statim są przeznaczone przede wszystkim na rynek Polski. Sprzęgła Statim powstają z myślą o pojazdach poruszających się po polskich drogach, co nie przekreśla ich dystrybucji na innych rynkach. Firma stale się rozwija, poszerzając zakres swojej działalności. Coraz częściej części samochodowe Statim pojawiają się również u sprzedawców z innych krajów europejskich. Produkowane przez polskie przedsiębiorstwo części samochodowe to produkty przeznaczone na tak zwany aftermarket. Polecane są dla samochodów ponad 5-letnich, choć sprzęgła Statim z powodzeniem sprawdzą się również przypadku wielu nowszych pojazdów.
Statim to firma w całości z polskim kapitałem. Poznańskie przedsiębiorstwo zostało założone w 1994 roku. Obecność na rynku od ćwierć wieku pozwoliła firmie na zbudowanie renomowanej pozycji wśród producentów sprzęgieł. Obecnie przedsiębiorstwo dystrybuuje sprzęgła na terenie całego kraju, coraz częściej wychodząc również poza jego granice. Oferta marki Statim jest od lat konsekwentnie poszerzana, tak aby nie zabrakło w niej sprzęgieł dla żadnego modelu poruszającego się po drogach polskich i europejskich.