- Średnica zewnętrzna bębna hamulcowego [mm]: 212
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 45
- Ilość otworów: 4
- Wysokość zabudowy: 80
- Średnica wewnętrzna bębna hamulcowego [mm]: 180
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2717S |
APEC | DRM9142 |
ATE | 24.0218-0020.1 |
ATE | 24.0218-0720.2 |
ATE | 480074 |
ATE | 480205 |
BENDIX | 329158B |
BENDIX | 329722B |
BETTAPARTS | BDM948 |
BLUEPRINT | ADBP470016 |
BORG BECK | BBR7099 |
BOSCH | 0 986 477 116 |
BOSCH | 0 986 477 155 |
BOSCH | DB190 |
BOSCH | DB226 |
BRAKE ENG | DR962040 |
BRAKEWORLD | BT5057 |
BREMBO | 14.7093.10 |
BREMBO | 14709310 |
CITRO | 4247 35 |
CITRO | 4247 44 |
DELPHI | BF324 |
EUROBRAKE | 5825251904 |
FEBI | 10537 |
FERODO | FDR329121 |
FERODO | FDR329158 |
FIAT | 424735 |
FTE | BT1023 |
HELLA | 8DT 355 301-281 |
HELLA | 8DT 355 302-811 |
JURATEK | JDR016 |
JURID | 329121J |
JURID | 329158J |
LPR | 7D0153 |
METELLI | 180164 |
METELLI | 180164K |
METELLI | 180241 |
METELLI | 180241K |
MEYLE | 11155230031 |
MEYLE | MDR0007 |
MIN | MBD035 |
MOTAQUIP | VBD661 |
NATIONAL | NDR 152 |
NATIONAL | NDR 209 |
NK | 251904 |
NK | 251909 |
OMC | 100538 |
OMC | 100714 |
OPENPARTS | BAD9027.30 |
OPTIMAL | BT1330 |
PAGID | 61421 |
PAGID | 62900 |
PEUGE | 424735 |
PEUGE | 424744 |
PEX | 150121 |
PSA | 424735 |
PSA | 424744 |
PSA | 95659622 |
QUINTON HA | BDR286 |
QUINTON HA | BTF286 |
REMSA | 707000 |
ROADHOUS | 7070.00 |
RUV | BRD380210 |
SBS | 3825251904 |
SWAG | 62910537 |
TEXTAR | 94014200 |
TEXTAR | 94041800 |
TEXTAR | 98100014201 |
TRISCAN | 812028205 |
TRISCAN | 812028208 |
TRW | DB4159 |
TRW | DB4159B |
VAICO | V42-60000 |
VALEO | 237001 |
CITROËN
|
MEGA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.