- Średnica bębna hamulcowego: 228
- Ilość otworów: 4
- Średnica zabudowy [mm]: 62
- Maksymalna wielkosć poslizgu bębna [mm]: 229,5
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 46,5
- Wys. całk. bębna ham. [mm]: 58,5
Dodaj opinię
(21.07.2022)
Opinia wystawiona dla Bęben hamulcowy BREMBO 14.5810.10
(13.01.2015)
Opinia wystawiona dla Bęben hamulcowy BREMBO 14.6755.10
(08.01.2015)
Opinia wystawiona dla Bęben hamulcowy BREMBO 14.5068.10
Producent | Numery OEM |
---|
AP | 55033 |
ATE | 24022280091 |
BMW | 34211153091 |
BMW | 34211156297 |
BMW | 34211158556 |
BOSCH | 0986477039 |
BRECO | BT3185 |
FEBI | 04098 |
JURID | 329029J |
NK | 251503 |
PAGID | 60403 |
SBS | 1825251503 |
TEXTAR | 94009300 |
TEXTAR | 98100009301 |
TRW | DB4026 |
ZIMMERMANN | 150170300 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Brembo to włoska firma będąca liderem w produkcji wysokiej jakości części układu hamulcowego, dedykowanych samochodom osobowym, dostawczym oraz sportowym. Nieustanny rozwój marki, doskonalenie najnowszych technologii sprawiają, że Brembo stanowi poniekąd wyznacznik dla innowacji w sferze samochodowych układów hamulcowych. Firma stała się także najbardziej zaufanym dostawcą oryginalnych komponentów układu hamulcowego oraz na rynek części zamiennych.
Działalność włoskiego przedsiębiorstwa rozpoczęła się od produkcji tarcz hamulcowych dla stosunkowo niedużego grona odbiorców. Nie potrzeba było wiele czasu, bo zaledwie trzy lata, by tarcze hamulcowe Brembo dały się poznać jako wysokiej jakości, bezawaryjne produkty. Od tego czasu firma rozpoczęła produkcję na cały świat, a także uzupełniła asortyment w kolejne części.
Z części Brembo zaczęły korzystać popularne marki samochodowe, m.in. Aston Martin, Ducati, Lancia, Porsche, Bugatti, Harley Davidson, Alfa Romeo , Nissan, Land Rover, Ferrari, Lamborghini i Mercedes. Aktualnie Brembo to bez wątpienia jedna najbardziej prestiżowych międzynarodowych marek sprzedających części samochodowe na całym świecie. Zakłady produkcyjne firmy znajdują się w 16 krajach Europy, Azji i USA.
Dzięki ogromnym możliwościom technologicznym, kilkunastu zakładom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym przez firmę, Brembo dostarcza pełny zakres części samochodowych dedykowanych większości popularnych samochodów.