- Średnica bębna hamulcowego: 200
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 54
- Ilość otworów wiertniczych: 4
- Średnica otworu [mm]: 100
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.0220-0038.1 |
ATE | 24.0220-0738.2 |
ATE | 24022000381 |
ATE | 24022007382 |
BOSCH | 986477135 |
DELPHI | BF472 |
FERODO | FDR329259 |
FTE | BT617 |
HELLA | 8DT 355 300-411 |
HELLA | 8DT 355 302-731 |
HELLAPAGID | 8DT 355 300-411 |
HELLAPAGID | 8DT 355 302-731 |
JAPANPAR | TA-0412 |
JAPANPAR | TA-0412C |
JAPKO | 560412 |
JAPKO | 560412C |
KAWE | 7D0601 |
KAWE | 7D0601C |
LPR | 7D0601 |
LPR | 7D0601C |
MAXGEAR | 19-3701 |
METELLI | 18-0350 |
METELLI | 180351 |
METELLI | 180351K |
METZGER | BT 1004 |
METZGER | BT1004 |
NK | 253617 |
NK | 253624 |
OPEL | 4 18 001 |
OPEL | 9156697 |
OPEL | 9196290 |
PEX | 150201 |
REMSA | 7156.00 |
SBS | 1825253617 |
SBS | 1825253624 |
SWAG | 33 10 0663 |
TEXTAR | 94024200 |
TEXTAR | 98100024201 |
TRISCAN | 8120 24209 |
TRISCAN | 812024209 |
TRW | DB4302 |
VAUXH | 4 18 001 |
VAUXH | 9156697 |
VAUXH | 9196290 |
ZIMMERMANN | 430.1786.20 |
ZIMMERMANN | 430178600 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.