Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2513-S |
A.B.S. | 2513S |
APEC | DRM 9142 |
APEC | DRM9142 |
ATE | 24.0218-0020.1 |
ATE | 24021800201 |
ATE | 480074 |
BENDIX | 329158B |
BLUEPRINT | ADBP470016 |
BORG BECK | BBR7099 |
BRAKE ENG | DR962040 |
BREMBO | 14.7093.10 |
BREMBO | 14709310 |
CIFAM | 700-241 |
CIFAM | 700241 |
CITRO | 424735 |
CITRO | 424744 |
CITRO | 95659622 |
DELPHI | BF324 |
DELPHI | BF436 |
FEBI | 10537 |
FERODO | FDR329158 |
FTE | BT1023 |
HELLAPAGID | 8DT 355 301-281 |
HELLAPAGID | 8DT 355 302-811 |
JAPANPAR | TA-0608C |
JURATEK | JDR016 |
JURID | 329158J |
LPR | 7D0153 |
LUCAS | DB4159 |
LUCAS_ELEC | DB4159 |
MEGA | 95659622 |
METELLI | 18-0241 |
METELLI | 180241 |
MGA | 7497 |
MIN | MBD035 |
NK | 251904 |
NK | 251909 |
OMC | 100714 |
PAGID | 62900 |
PEUGE | 424735 |
PEUGE | 424744 |
QUINTON HA | BDR286 |
SBS | 1825251904 |
SBS | 1825251909 |
TEXTAR | 94014200 |
TEXTAR | 94041800 |
TEXTAR | 98100014201 |
TRUSTING | DF174 |
TRW | DB4159 |
TRW | DB4159B |
CITROËN
|
MEGA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Ferodo ma długą historię innowacji technologicznych z zakresu motoryzacji i rozwoju procesów produkcyjnych. Teraz firma produkuje części samochodowe dla wiodących producentów aut na całym świecie. Ferodo jest nowatorską i zaufaną marką, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązania do systemów hamowania, osprzętu silnika spalinowego i uszczelnienia i układów sterowania.
Firma Ferodo obsługuje producentów samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, a także ciężkich pojazdów terenowych i samochodów sportowych, które wyposaża w wysokiej jakości oryginalne części, dedykowane na pierwszy montaż fabryczny.
Dzięki 17 centrom technologicznym na całym świecie, przedsiębiorstwo Ferodo z powodzeniem wprowadza przełomowe osiągnięcia w dziedzinie motoryzacji. Co więcej, firma wprowadziła do branży tysiące patentów i nieustannie pracuje nad wprowadzaniem nowych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego.
Ferodo to uznana międzynarodowa marka nie tylko pośród czołowych producentów samochodowych, ale także faworyt na rynku wtórnym części zamiennych. Inżynieria i produkcja części Ferodo stoi na bardzo wysokim, światowym poziomie. Wszystkie elementy są produkowane we własnych zakładach, zgodnie z obowiązującymi normami.