- Wysokość [mm]: 65,5
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Wzór otworów/Ilosć otworów: 6/4
- Średnica bębna hamulcowego: 235
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 55
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 61
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2367S |
ALANKO | 305862 |
ASHUKI | 10207002 |
BENDIX | 329083B |
BLUEPRINT | ADT34709 |
CHEVR | 94846327 |
DELPHI | BF250 |
JURID | 329083J |
KAGER | 360109 |
KAVO PARTS | BD9601 |
MAPCO | 35551 |
NIPPARTS | J3402007 |
TOYOT | 4240332020 |
TOYOT | 4243120080 |
TRW | DB4191 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
FREMAX to marka, która należy do brazylijskiej firmy Jofund. Na rynku istnieje od 1986 roku. Jej główną specjalnością jest produkcja najwyższej jakości tarcz i bębnów hamulcowych, które odpowiadają na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów na całym świecie.
Komponenty hamulcowe, które kryją się pod marką FREMAX są odpowiednie dla większości samochodów produkowanych w Ameryce, Europie i Azji. Rocznie brazylijski koncert produkuje 7 milionów części do układu hamulcowego.
Komponenty FREMAX Renault, Mitsubishi Motors i Suzuki wykorzystują jako podzespoły oryginalnego wyposażenia. Ponadto, ze względu na wysoką jakość części do układu hamowania, brazylijski koncern jest oficjalnym i wyłącznym dostawcą samochodów seryjnych Brazylia oraz Porsche GT3 Cup Brazil dla dwóch głównych kategorii wyścigowych w Ameryce Południowej.
Tarcze i bębny hamulcowe FERMAX wyróżniają:
Obecnie FREMAX posiada oddziały w Brazylii, Argentynie, Litwie, Niemczech i Polsce.