- Średnica wewnętrzna bębna hamulcowego [mm]: 203
- Felga - ilosć śrub: 4
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Wys. całk. bębna ham. [mm]: 64,5
- Maksymalna wielkosć poslizgu bębna [mm]: 205
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 42
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2839S |
APEC | DRM9933 |
ATE | 24.0220-3017.1 |
BENDIX | 329276B |
BLUEPRINT | ADC44710 |
JURID | 329276J |
MIN | MBD186 |
MITSUBISHI | MB58758 |
MITSUBISHI | MB699291 |
OMC | 100774 |
SAMKO | S70495 |
TEXTAR | 94026100 |
TRW | DB4240 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
LPR to popularna, włoska marka pod której logiem oferowane są części do układu hamulcowego. Jej historia rozpoczęła się w 1952 roku, kiedy to powstała pierwsza fabryka zajmująca się produkcją cylindów hydraulicznych. Kolejnym ważnym momentem w dziejach przedsiębiorstwa był rok 1977 i założenie przedsiębiorstwa ukierunkowanego na produkcję poszczególnych elementów układów hamulcowych do popularnych wtedy samochodów. Główna siedziba oraz magazyny marki LPR zlokalizowane są we włoskim mieście Piacenza.
Obecnie LPR posiada pięć fabryk, w których produkowane są części, a następnie eksportowane do 76 krajów na całym świecie. Centra dystrybucji znajdują się w USA, na Węgrzech, w Macedonii, Hiszpanii, a także na terenie Niemiec. Nowoczesne rozwiązania, wysoko rozwinięta technologia produkcji oraz wieloletnie badania pomogły doprowadzić części oferowane przez LPR do znakomitej jakości i trwałości, a dzięki temu spełniają one oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.
Wśród oferowanych przez markę części znajdziemy takie pozycje jak tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, bębny, cylindry hamulcowe oraz sprzęgła. Przeznaczone są do pojazdów wielu popularnych marek, m.in. Renault, Iveco, Fiat, Lada i wielu więcej. Oprócz tego w ofercie znajdziemy wały napędowe, przeguby, pompy wodne, zaciski hamulcowe, rozdzielacze siły hamowania oraz wiele więcej znakomitych jakościowo produktów.