- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica bębna hamulcowego: 203
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 48,5
- Ilość otworów: 4
- Średnica otworu [mm]: 98
- Jednostka ilości: Zestaw
- Ciężar netto [kg]: 8,84
- Ciężar brutto [kg]: 9,47
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2515-S |
ABE | C6D001ABE |
ABE | C6F004ABE |
ALANKO | 306041 |
ATE | 24.0220-3007.1 |
BENDIX | 329211B |
BORG BECK | BBR7109 |
BORG BECK | BBR7132 |
BREMBO | 14.7126.20 |
BREMBO | 14.7753.10 |
CAR | 433.100 |
CIFAM | 700-019 |
DELPHI | BF413 |
DENCKERMAN | B140021 |
FERODO | FDR329211 |
FIAT | 51822458 |
FIAT | 60813016 |
FIAT | 7774593 |
FREMAX | BD-4593 |
FTE | BT1008 |
HELLA | 8DT 355 300-301 |
HELLA | 8DT 355 301-421 |
HELLAPAGID | 8DT 355 300-301 |
HELLAPAGID | 8DT 355 301-421 |
JURID | 329211J |
KAGER | 36-0048 |
KAMOKA | 104004 |
KAWE | 7D0264 |
KRAFT AUTO | 6063030 |
LPR | 7D0264 |
METELLI | 18-0019 |
METZGER | BT 239 |
MIN | MBD051 |
NATIONAL | NDR227 |
NK | 252314 |
OPTIMAL | BT-1500 |
PILENGA | 6014 |
PROTECHNIC | PRT045 |
QUINTON HA | BDR322 |
SBS | 1825252314 |
TEXTAR | 94019900 |
TEXTAR | 94023100 |
TRISCAN | 8120 15205 |
TRISCAN | 8120 15209 |
TRW | DB4202 |
TRW | DB4241 |
ZIMMERMANN | 230.1913.20 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.