- Ilość połączeń: 5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BBT | IC03115 |
BORGW BERU | ZSE004 |
BOSCH | 0986221015 |
BRECAV | BAEA004E |
BREMI | 20132 |
CHAMPION | BAEA004E |
DELPHI | GN1033812B1 |
ERA | 880195A |
FISPA | 8530191 |
FORD | 1008464 |
FORD | 95VW 12029 AA |
HELLA | 5DA358057091 |
HITACHI | 1384-28 |
HITACHI | 1384-34 |
HITACHI | 1387-08 |
HOFFER | 8010364 |
INTERMOTOR | 12922 |
INTERMOTOR | 15856 |
INTERMOTOR | CP396 |
INTERMOTOR | CU1074 |
INTERMOTOR | IIM053 |
INTERMOTOR | IIS179 |
JANMOR | JM5257 |
JAPANPAR | BO-0319JM |
JAPKO | BO-0319JM |
LUCAS_ELEC | DMB895 |
MAG | 060717061012 |
MAPCO | 80889 |
MEATDORIA | 10364 |
MERCE | 003 158 50 01 |
MERCE | A 003 158 50 01 |
METZGER | 0880061 |
MEYLE | 1008850006 |
NGK | 48087 |
QUINTON HA | XIC8240 |
SIDAT | 8530191 |
TOPRAN | 108957 |
VEMO | V10700069 |
VW | 021 905 106 |
VW | 021 905 106 A |
VW | 31 088 001 |
FORD
|
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.