- Rezystancja [Ohm]: 0,5
- Rezystancja [Ohm]: 13000
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | F 000 ZS0 206 |
BOSCH | F 000 ZS0 207 |
BREMI | 20451 |
DELPHI | GN10353 |
DELPHI | GN10353-12B1 |
EFI AUTOMO | 155250 |
EPS | 1.970.416 |
ERA | 880477A |
FIAT | 46752948 |
HELLA | 5DA 358 000-211 |
HITACHI | 138878 |
HITACHI | 2508878 |
KW | 470 416 |
MEATDORIA | 10740 |
SIDAT | 85.30491 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Włoskie przedsiębiorstwo Facet to producent części do samochodów, który specjalizuje się w produkcji elementów do silnika, częściach do układu zapłonowego i różnych czujników samochodowych. Części Facet pasują do wszystkich marek samochodów europejskich, japońskich i koreańskich.
Firma produkuje zarówno oryginalne części samochodowe, na przykład do samochodów Fiat, Alfa Romeo i Iveco oraz komponenty na niezależny rynek części zamiennych. Części samochodowe Facet można kupić w ponad 100 krajach świata. Firma mocno rozwija sieć dystrybucji, dlatego jej produkty zostały szeroko rozpowszechnione w punktach sprzedaży i warsztatach, a także w Internecie.
Pośród części marki Facet znajdziecie m.in. różnego rodzaju czujniki elektryczne, elementy układu zapłonowego, części do układu chłodzenia, sondy lambda, elementy osprzętu silnika spalinowego oraz wiele innych części zamiennych. Wszystkie z nich charakteryzuje stosunkowo wysoka jakość i trwałość.