- Ciężar [kg]: 0,285
- Długożć opakowania [cm]: 18,8
- Szerokość opakowania [cm]: 4,7
- Wysokość opakowania [cm]: 2,9
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0986221045 |
FENOX | IC16100 |
GM | 91159920 |
GM | 91159996 |
GM | 93161188 |
GM | 93161948 |
GM | 93850473 |
LADA | 8200765882 |
LYNXAUTO | SPL100 |
NISSA | 22448-00Q0A |
NISSA | 22448-00Q0B |
NISSA | 22448-00QAA |
NISSA | 22448-00QAB |
NISSA | 22448-00QAE |
NISSA | 22448-00QAH |
OPEL | 4408389 |
OPEL | 4413223 |
OPEL | 4413233 |
OPEL | 4432202 |
PATRON | PCI1001KOR |
RENAU | 215952732 |
RENAU | 224332597R |
RENAU | 224333529R |
RENAU | 2526180A |
RENAU | 7700107177 |
RENAU | 7700113357 |
RENAU | 7700113357A |
RENAU | 7700875000 |
RENAU | 8200035420 |
RENAU | 82001541086 |
RENAU | 8200154186 |
RENAU | 8200154186A |
RENAU | 82002008611 |
RENAU | 8200208611 |
RENAU | 8200380267 |
RENAU | 8200405098 |
RENAU | 8200568671 |
RENAU | 8200672564 |
RENAU | 8200765882 |
DACIA
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Febest Autoteile GmbH to niemiecka firma specjalizująca się w produkcji części zamiennych do pojazdów azjatyckich oraz japońskich. Misją przedsiębiorstwa jest dołożenie niemieckiej praktyczności do japońskiego, innowacyjnego podejścia widocznego w produkcji azjatyckich samochodów. Części produkowane przez tą firmę są dystrybuowane przez Febest Europe Distribution, czyli oficjalnego przedstawiciela handlowego producenta części zamiennych.
Febest specjalizuje się w produkcji elementów części gumotechnicznych. Są to w szczególności takie elementy jak części zawieszenia, łożyska, układu hamulcowego i napędowego, przeguby, tuleje oraz wiele więcej. Charakterystyczne dla firmy Febest są szczegółowe i wymagające testy produkowanych przez nią części. Elementy gumowo – metalowe produkowane są z uwzględnieniem trudnych warunków klimatycznych północnych regionów Rosji. Guma wykorzystywana do produkcji podzespołów marki Febest posiada domieszki kauczuku, co sprawia że idealnie sprawdza się nawet w najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych.