- Napięcie znamionowe: 12
- Ilość połączeń: 4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 51382 |
A.Z. Meist | AZMT-49-046-1241 |
ACI AVESA | ABE-052 |
ALFA | 9622889780 |
ANGLI | 15035 |
ASHIKA | 78-00-004 |
AUTOMEGA | 150070010 |
AUTOMEGA | 305970070 |
BBT | IC15103 |
BLUEPRINT | ADJ131401 |
BORGW BERU | 0 040 232 232 |
BORGW BERU | 0 040 341 341 |
BORGW BERU | 0 221 503 025 |
BORGW BERU | 0040100232 |
BORGW BERU | F 01R 00A 025 |
BORGW BERU | ZS 232 |
BORGW BERU | ZS 256 |
BORGW BERU | ZS 341 |
BORGW BERU | ZS 349 |
BORGW BERU | ZS 351 |
BOSCH | 0 221 503 470 |
BOSCH | 0986221086 |
BOSCH | F 01R 00A 025 |
BRECAV | 210.004E |
BREMI | 11882 |
BSG | BSG 70-835-002 |
CITRO | 5970 60 |
CITRO | 5970 70 |
CITRO | 96 074 054 |
CITRO | 96 165 970 |
CITRO | 96 228 897 |
CSV ELECTR | CBE5096 |
CSV ELECTR | CBE5173 |
DELPHI | GN10488-12B1 |
DIAMAX | DG2001 |
DIPASPORT | BBA151N |
DIPASPORT | BBA311N |
EFI AUTOMO | 155033 |
ELTA AUTOM | EE5043 |
EPS | 1970188 |
ERA | 880014A |
ERA | 880016A |
ERA | 880086 |
ERA | 880086A |
ERA | 880087 |
ERA | 880087A |
EUROCABLE | DC-1012 |
FACET | 9.6088 |
FAE | 80207 |
FAST | DG2007 |
FIAT | 0009607405480 |
FIAT | 9622889780 |
FISPA | 85.30096 |
HAVAM | 1.970.188 |
HC-PARTS | 150259 |
HELLA | 5DA 193 175-421 |
HELLA | 5DA 193 175-451 |
HELLA | 5DA 358 000-301 |
HITACHI AU | 133821 |
HITACHI AU | 133843 |
HITACHI AU | 133871 |
HITACHI AU | 2503821 |
HITACHI AU | 2503843 |
HITACHI AU | 2503871 |
HITACHI AU | 2508760 |
HOFFER | 8010343 |
INTERMOTOR | CP201 |
INTERMOTOR | CU1018 |
INTERMOTOR | IIS100 |
ITN | 04-IC0014 |
JANMOR | JM5068 |
JAPANPAR | BO-0607JM |
JAPANPAR | BO-0623JM |
JAPKO | BO-0607JM |
JAPKO | BO-0611JM |
JAPKO | BO-0623JM |
JPG | 4191600109 |
KAGER | 60-0052 |
LANCIA | 9622889780 |
LUCAS | DMB200 |
LUCAS_ELEC | DMB200 |
LUOS | L83 0107 |
MAG | 060810174010 |
MAG | 359000601470 |
MAG | BAE680AF |
MAG | BAEQ043 |
MAPCO | 80402 |
MAXGEAR | 13-0004 |
MDR | MCI-9004 |
MEATDORIA | 10343 |
METZGER | 0880092 |
MEYLE | 40148850005 |
MOBILETRON | K7C006 |
NGK | U2009 |
PATRON | PCI1009 |
PEUGE | 5970 48 |
PEUGE | 5970.60 |
PEUGE | 96 074 054 |
PEUGE | 96 165 970 |
PEUGE | 96 228 897 |
QF | QF09A00080 |
QUINTON HA | 4191600109 |
SASIC | 9200015 |
SIDAT | 85.30096A2 |
SIDAT | 85.30173 |
SIDAT | 85.30206 |
SIDAT | 85.30207 |
SIDAT | 8530173A2 |
SPECTRA PR | C-1001 |
SPEEDMATE | SM-ICE008 |
STELLOX | 6100042SX |
TESLA | CL107 |
TOPRAN | 720 313 |
TRISCAN | 8860 28017 |
VALEO | 245099 |
VALEO | 245100 |
VEMO | 22-70-0003 |
VEMO | 42-70-0004 |
VEMO | V22-70-0003 |
VEMO | V42-70-0004 |
VPM | VPM597048 |
WAI | CUF613 |
WILMINK | WG1032317 |
WILMINK | WG1487326 |
WILMINK | WG1487399 |
WILMINK | WG1496475 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Hearth+Buss to niemiecka firma motoryzacyjna, sprzedająca części samochodowe między innymi pod marką Elparts. Hearth+Buss Elparts to autoczęści z różnych kategorii produktowych. Ważną gałęzią działalności przedsiębiorstwa zawsze były elementy układu zapłonowego. Do dzisiaj stanowią one duży odsetek referencji obecnych w katalogu producenta. Cewki zapłonowe Hearth+Buss Elparts to sprawdzona jakość udokumentowana szeregiem certyfikatów. Ponadto, firma produkuje również świece żarowe, przewody zapłonowe i inne części układu.
Producent części samochodowych Hearth+Buss Elparts stale poszerza swoją ofertę. W ostatnich latach wiele referencji przybyło w kategorii elektryki samochodowej oraz oświetlenia. Celem przedsiębiorstwa jest zdobycie pozycji jednego z liderów rynku światowego w tym obszarze. Akumulatory, alternatory, jak również wszelkiego rodzaju czujniki Hearth+Buss Elparts to autoczęści doceniane przez użytkowników oraz fachowców. Podobnie wysoko cenione jest oświetlenie samochodowe Hearth+Buss Elparts. W asortymencie producenta znajdują się wszelkie obowiązkowe, jak i dodatkowe lampy dopasowane do większości samochodów europejskich i azjatyckich. Oczywiście producent oferuje również niezbędne części elektryczne układu oświetlenia samochodowego, takie jak przekaźniki, przełączniki i regulatory.
Hearth+Buss to firma z długą historią, której początek sięga 1925 roku. Od początku przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją zapłonów. Dzisiaj oferta producenta jest o wiele bogatsza, a części samochodowe Hearth+Buss Elparts są dystrybuowane również poza macierzyste Niemcy.