- Ciężar [kg]: 1,020
Dodaj opinię
(07.11.2021)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa JANMOR JM5045
(04.04.2018)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa JANMOR JM5162
(25.03.2018)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa JANMOR JM5046
Producent | Numery OEM |
---|
BBT | IC15101 |
BORGW BERU | ZS231 |
BOSCH | 0 221 503 024 |
BREMI | 11881 |
CITRO | 597049 |
CITRO | 96062288 |
EFI AUTOMO | 155034 |
ERA | 880013 |
FACET | 9.6089 |
FEBI | 22581 |
HELLA | 5DA 749 475-011 |
HITACHI AU | 138756 |
HOFFER | 8010388 |
INTERMOTOR | 12616 |
KAGER | 60-0075 |
LUCAS_ELEC | DMB201 |
LUOS | L71 0222 |
MAPCO | 80406 |
MEATDORIA | 10388 |
METZGER | 0880084 |
PEUGE | 597049 |
PEUGE | 9616597080 |
QUINTON HA | XIC8127 |
SWAG | 62 92 2581 |
TOPRAN | 720307 |
VALEO | 245041 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Historia marki Janmor sięga 1987 roku. Firma specjalizowała się wstępnie w produkcji wysokonapięciowych przewodów zapłonowych, a także dostarczała cewki zapłonowe i moduły dla wiodących europejskich producentów samochodów. Aktualnie części Janmor to podzespoły dostępne i znane na całym świecie.
Janmor jest jednym z największych producentów części do systemu zapłonowego w Europie. Ponad 50% auto części firmy jest eksportowanych. Pod marką Janmor produkuje się zarówno oryginalne części do niektórych polskich samochodów, jak i części zamienne do większości samochodów popularnych marek europejskich.
Przewody zapłonowe Janmor to wysokiej jakości części samochodowe, uznawane za jedne z najlepszych na rynku. Oferta dedykowana jest zarówno do samochodów z silnikiem benzynowym, jak i do pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Przewody zostały wyprodukowane z najlepszych materiałów, odpornych na agresywne środki chemiczne oraz skrajne temperatury (od -50 ° C do + 250 ° C).
Ponadto w katalogu marki Janmor znajduje się aktualnie ponad 600 rodzajów cewek zapłonowych wykonanych z najlepszych jakościowo materiałów. Podzespoły te trafiają na oryginalne wyposażenie do wielu grup motoryzacyjnych, a także na niezależny rynek części zamiennych.