- Ciężar [kg]: 0,5
- Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
- Ilość biegunów: 2
- Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1
- Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia DIN
- Kształt obudowy wtyczki: Prostokątny
- Ciężar netto [kg]: 0,426
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | J90 919 021 97 |
BLUEPRINT | ADT31479 |
BLUEPRINT | ADT31488 |
BORGW BERU | ZS445 |
BREMI | 20301 |
CAMBIARE | VE520076 |
CHAMPION | BAEA445 |
CI | XIC8144 |
DELPHI | GN10175-12B1 |
DENSO | 029700-7051 |
ECP | 413820051 |
ELTA AUTOM | EE5231 |
EPS | 1.970.203 |
ERA | 880307 |
FACET | 9.6103 |
FUELPARTS | CU1274 |
HITACHI AU | 138868 |
INTER | 12652 |
INTER | 12653 |
INTER | CP222 |
INTER | VE520076 |
INTERMOTOR | 460-0165 |
INTERMOTOR | 4600165 |
INTERMOTOR | IIS081 |
KW | 470 203 |
LUCCAV | DMB833 |
MEATDORIA | 10532 |
METZGER | 0880078 |
MOBILETRON | CT-05 |
MOTAQUIP | LVCL683 |
NGK | 48105 |
NGK | U1018 |
QUINTON HA | XIC8144 |
SEAT | J90 919 021 97 |
SIDAT | 85.30285 |
SKODA | J90 919 021 97 |
TOYOT | 19500-74040 |
TOYOT | 90919-02197 |
TOYOT | 90919-02208 |
TOYOT | 9091902208 |
VAG | J90 919 021 97 |
VALEO | 245190 |
VEMO | V70-70-0014 |
VW | J90 919 021 97 |
VXPRO | EE5231 |
WAI | CUF72 |
XEVO | XIG5226 |
LEXUS
|
MITSUBISHI
|
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.