- Opcja wyposażenia: SAE
- Kształt obudowy wtyczki: Prostokątny
- Ilość czopów: 3
- Ilość biegunów: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | ZS245 |
BORGW BERU | ZS254 |
BOSCH | 0 986 221 030 |
BREMI | 11930 |
DELPHI | CE10021-12B1 |
HELLA | 5DA 749 475-101 |
HITACHI | 138757 |
HITACHI | 2508757 |
MEATDORIA | 10367 |
NGK | 48068 |
RENAU | 7700863020 |
RENAU | 7701041607 |
VOLVO | 70863020 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
MotoRad to powstała w 1958 roku firma, która specjalizuje się w opracowywaniu, produkcji i dostarczaniu innowacji w dziedzinie termostatyki. Głównie chodzi o różnego rodzaju korki oraz elementy sterujące pracą silnika.
W ofercie MotoRad znajdziemy przede wszystkim:
Każdy produkt oferowany przez MotoRad, nim trafi do sprzedaży, przechodzi szereg testów. Są one potwierdzeniem jakości, wytrzymałości oraz wydajności produkowanej części zamiennej. Warto też nadmienić, iż produkty MotoRad pasują do wielu popularnych modeli samochodowych oraz pojazdów użytkowych, a co za tym idzie, niemalże każdy właściciel „czterech kółek” w MotoRad znajdzie coś dla siebie w dobrej cenie.
To, co wyróżnia MotoRad, to także międzynarodowy charakter przedsiębiorstwa. Oddziały firmy można znaleźć między innymi w Chinach, Meksyku, USA, Niemczech czy Izraelu.
Ponadto, MotoRad uchodzi za jednego z czołowych dystrybutorów oraz producentów nowych technologii i obsługi posprzedażowej w branży motoryzacyjnej. To nie dziwi, ponieważ myślą przewodnią firmy, jest zadowolenie, nawet najbardziej wymagających kierowców.