- Napięcie robocze [V]: 12
- Układ zapłonowy cewkowy: Dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
- Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
- Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu
- Ilość biegunów: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 058 905 101 |
AUDI | 058 905 105 |
AUDI | 058 905 447 C |
AUTOMEGA | 150018010 |
AUTOMEGA | 309050105058 |
BBT | IC03106 |
BORGW BERU | 0040100016 |
BORGW BERU | ZS016 |
BOSCH | 0 986 221 011 |
BREMI | 11869 |
BSG | BSG 90-835-004 |
BUGIAD | BSP22202 |
DELPHI | CE20019-12B1 |
ERA | 880081 |
EUROCABLE | DC-1006 |
FACET | 9.6254S |
FAE | 80252 |
FEBI | 29412 |
FISPA | 85.30088 |
HELLA | 5DA 358 000-051 |
HELLA | 5DA 749 475-121 |
HITACHI AU | 133805 |
HITACHI AU | 2503805 |
HOFFER | 8010342 |
INTERMOTOR | 12606 |
INTERMOTOR | CP196 |
INTERMOTOR | IIS015 |
JANMOR | JM5042 |
JPG | 1191600300 |
MAPCO | 80893 |
MEATDORIA | 10342 |
METZGER | 0880079 |
MOBILETRON | CE-56 |
NGK | 48008 |
NGK | U5004 |
OSSCA | 00409 |
QUINTON HA | XIC8167 |
SASIC | 9206003 |
SEAT | 058 905 101 |
SEAT | 058 905 105 |
SEAT | 058 905 447 C |
SIDAT | 85.30088 |
SKODA | 058 905 101 |
SKODA | 058 905 105 |
SKODA | 058 905 447 C |
SWAG | 30 92 9412 |
TESLA | CL004 |
TOPRAN | 111 310 |
TRISCAN | 8860 29019 |
TTC | 07.17.026 |
VALEO | 245165 |
VEMO | V10-70-0045 |
VW | 058 905 101 |
VW | 058 905 105 |
VW | 058 905 447 C |
WAI | CUF290 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.