- Cewka zapłonowa: 4-elektrodowa
- Ilość połączeń: 4
- Ciężar [kg]: 1,21
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ANGLI | 15702 |
APXENERGY | XE-3181R |
ASHUKI | PAL15-0010 |
AUTOMOTOR | PIC4303 |
AUTOTEAM | L530181 |
AUTOTEAM | L530181A2 |
BBT | ZK15132 |
BORGW BERU | ZSE048 |
BOSCH | 0 986 221 084 |
BPROAUTO | 1BP30327AA |
BRECAV | 110.002 |
BRECAV | 110.016 |
BRECAV | 110.016E |
BREMI | 20516 |
CASCO | CIC74006AS |
CHAMPION | BAEA048E |
CITRO | 5970.90 |
CITRO | 5970.97 |
CITRO | 96 543 470 80 |
CITRO | 96 548 144 80 |
CSV ELECTR | CBE5111 |
CSV ELECTR | CBE5181 |
CSV ELECTR | CBE5182 |
CSV ELECTR | CBE5200 |
DELPHI | CE20011-12B1 |
DELPHI | CE20011-17B1 |
DIAMAX | DG2103 |
DIPASPORT | BBA149DLPN |
DIPASPORT | BBA149DPSN |
EFI AUTOMO | 1543.03 |
ELTA AUTOM | EE5086 |
ELTA AUTOM | XIG5106 |
ENGITECH | ENT960050 |
EPS | 1.970.405 |
ERA | 880117 |
ERA | 880117A |
EUROCABLE | DC-1135 |
EUROREPAR | 1643168280 |
FACET | 9.6305 |
FEBI | 36950 |
FIAT | 9467511580 |
FIAT | 9654347080 |
FISPA | 85.30181 |
FISPA | 85.30181A2 |
FLAMAR | BEF710047HQ |
GAUSS | GC4074 |
GAUSS | GC4094 |
GEBE | 9 4665 1 |
GM | B0118 |
HBELPARTS | 19050073 |
HELLA | 5DA 749 475-641 |
HOFFER | 8010471 |
HOFFER | 8010471E |
INTERMOTOR | 12796 |
INTERMOTOR | CU1231 |
INTERMOTOR | IIS197 |
Intran F | BOUF695 |
JANMOR | CPS32 |
KLAXCAR | 45017z |
KRAFTVOLL | 05020045 |
KW | 470 405 |
LEMARK | CP298 |
LGK | 017082006LGK |
LUCAS | DMB916 |
MAG | 060717239012 |
MAG | 359000600220 |
MAXGEAR | 13-0130 |
MDR | EPS-1970 405 |
MEATDORIA | 10471 |
MEATDORIA | 10471E |
MEC-DIESEL | E105003DP |
METZGER | 0880309 |
METZGER | 0880311 |
MEYLE | 40-14 885 0002 |
MOBILETRON | CE-27 |
MOTAQUIP | LVCL713 |
Motrio | 8550503146 |
NAKAMOTO | K04-PEU-18010016 |
NGK | 48074 |
NPS | P536A02 |
NTY | ECZ-PE-003 |
OPENPARTS | IGN1027.00 |
OSSCA | 15904 |
PEUGE | 5970.90 |
PEUGE | 5970.97 |
PEUGE | 96 543 470 80 |
PEUGE | 96 548 144 80 |
QF | QF09A00111 |
QH TALBROS | XIC8216 |
QUINTON HA | XIC8216 |
REAL | 30027600BN |
RECOFICIAL | CBE5111 |
RECOFICIAL | CBE5181 |
RECOFICIAL | CBE5182 |
RECOFICIAL | RECSIC74006.0 |
SANDO | SIC74006.0 |
SIDAT | 85.30181 |
SIDAT | 85.30181A2 |
SPECTRA PR | C-1023 |
STARTVOLT | SC 2018 |
STELLOX | 61-00188-SX |
TESLA | CL120 |
TOPRAN | 721 908 |
TRADEXFRAN | IC7019 |
TRISCAN | 8860 28015 |
VALEO | 245103 |
VEMO | V22-70-0009 |
WAI | CUF2796 |
WE PARTS | 220830213 |
WE PARTS | 220830599 |
WILMINK | WG1012156 |
WILMINK | WG1012298 |
WILMINK | WG1443882 |
WILMINK | WG1487555 |
WILMINK | WG1496512 |
WILMINK | WG1496513 |
WILMINK | WG1496624 |
WILMINK | WG1496625 |
WILMINK | WG1498168 |
WILMINK | WG1902069 |
WILMINK | WG1965347 |
WILMINK | WG2009115 |
WILMINK | WG2281342 |
hajus Auto | 9411010 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.