- Kształt obudowy wtyczki: Prostokątny
- Ilość biegunów: 4
- Napięcie robocze [V]: 12
- Układ zapłonowy cewkowy: Tranzystorowy układ zapłonowy (TZ)
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowaną cewką
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 51382 |
ABAKUS | 122-01-103 |
ANGLI | 15035 |
ASHIKA | 78-00-004 |
AUTOMEGA | 150070010 |
AUTOTEAM | L530096 |
BBT | IC15103 |
BLUEPRINT | ADJ131401 |
BORGW BERU | ZS 232 |
BORGW BERU | ZS 341 |
BORGW BERU | ZS232 |
BOSCH | 0 221 503 025 |
BOSCH | F 01R 00A 025 |
BRECAV | 210.004 |
BRECAV | 210.004E |
BREMI | 11882 |
BSG | BSG 70-835-002 |
CASCO | CIC74008AS |
CHAMPION | BAEA232 |
CITRO | 5970 60 |
CITRO | 5970 70 |
CSV ELECTR | CBE5036 |
CSV ELECTR | CBE5036C |
CSV ELECTR | CBE5096 |
CSV ELECTR | CBE5173 |
CSV ELECTR | CBE5206 |
DELPHI | GN10488-12B1 |
DENCKERMAN | E100045 |
DIAMAX | DG2001 |
DIPASPORT | BBA151N |
DIPASPORT | BBA311DLPN |
DIPASPORT | BBA311MRLN |
DIPASPORT | BBA311N |
DYNAMATRIX | DIC115 |
EFI AUTOMO | 155033 |
ELTA AUTOM | EE5043 |
ELTA AUTOM | XIG5029 |
EPS | 1970188 |
ERA | 880014 |
ERA | 880014A |
ESEN SKV | 03SKV036 |
EUROCABLE | DC-1012 |
FACET | 9.6088 |
FAE | 80207 |
FIAT | 960745480 |
FIAT | 9622889780 |
FISPA | 85.30096 |
FRECCIA | IC15-1064 |
GAUSS | GC4004 |
GAUSS | GC4371 |
HAVAM | 1.970.188 |
HBELPARTS | 19020025 |
HC-CARGO | 150259 |
HELLA | 5DA 193 175-421 |
HELLA | 5DA 749 475-021 |
HITACHI AU | 138760 |
HITACHI AU | 2508760 |
HOFFER | 8010343 |
INTERMOTOR | 12613 |
INTERMOTOR | CP201 |
INTERMOTOR | CU1018 |
INTERMOTOR | IIS100 |
JANMOR | JM5068 |
JAPANPAR | BO-004 |
JAPKO | 78004 |
JPG | 4191600100 |
JPG | 4191600109 |
KAGER | 60-0052 |
KAMOKA | 7120140 |
KLAXCAR | 45014Z |
KW | 470 188 |
LUCAS | DMB200 |
LUCAS_ELEC | DMB200 |
LUOS | L83 0107 |
LYNXAUTO | SPL1006 |
MAG | 060717043012 |
MAG | 060810174010 |
MAG | 359000601470 |
MAPCO | 80402 |
MAXGEAR | 13-0004 |
MDR | EPS-1970 188 |
MDR | MCI-9004 |
MEATDORIA | 10343 |
METZGER | 0880023 |
MEYLE | 40-14 885 0005 |
MEYLE | 40148850005 |
MGA | BB8023 |
MOBILETRON | CE-24 |
MOTAQUIP | LVCL617 |
MOTORAD | 3IC611 |
MOTRIO | 8550503151 |
NGK | 48030 |
OPENPARTS | IGN1055.00 |
OSSCA | 03158 |
PATRON | PCI1009 |
PATRON | PCI1009KOR |
PEMEBLA | JAPBO-004 |
PEUGE | 5970 60 |
PEUGE | 5970 70 |
QF | QF09A00080 |
QUINTON HA | XIC8131 |
SANDO | SIC74008.0 |
SASIC | 9200015 |
SIDAT | 85.30096 |
SPECTRA PR | C-1001 |
TESLA | CL107 |
TRISCAN | 8860 28017 |
VALEO | 245040 |
VEMO | V42-70-0004 |
WAI | CUF2613 |
WE PARTS | 220830065 |
WILMINK | WG1012174 |
WILMINK | WG1032317 |
WILMINK | WG1487326 |
WILMINK | WG1496475 |
WILMINK | WG1496476 |
WILMINK | WG1498941 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.