- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez osuszacza
- Materiał: Aluminium
- Czynnik chłodzący: R134a
- Szerokość [mm]: 670
- Wysokość [mm]: 390
- Grubość [mm]: 16
- Rozmiar gwintu 1: M6
- Powierzchnia: Twardy lut
- Powierzchnia: Niepokryty
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FRIGAIR | 0809.3011 |
NISSENS | 94323 |
NRF | 35832 |
RENAU | 7700425843 |
RENAU | 7700432392 |
VALEO | 817197 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Podstawowym zadaniem chłodnicy klimatyzacji jest zmiana gazów w ciecz, czyli tzw. proces skraplania. Dlatego chłodnica klimatyzacji nazywana jest także skraplaczem klimatyzacji.
Budowa chłodnicy klimatyzacji przypomina budowę chłodnicy wody, ale element ten jest zdecydowanie cieńszy. To przewód, który ma kształt serpentyny. Jest on zamocowany razem z zespołem płytek. Taki kształt sprawia, że powstaje duża powierzchnia chłodzenia oraz odpowiednio dobry przepływ powietrza.
Skraplacz umiejscowiony jest z przodu samochodu, tuż za zderzakiem. Niestety położenie chłodnicy klimatyzacji naraża ją na przedostawanie się wielu szkodliwych zanieczyszczeń. Ponadto na skutek zdarzenia drogowego może w łatwy sposób dojść do jej uszkodzenia mechanicznego, co kwalifikuje chłodnicę klimatyzacji do wymiany.
Zawsze w przypadku uszkodzenia lub awarii chłodnicy klimatyzacji zaleca się jak najszybszą wizytę w warsztacie samochodowym i wymianę tego elementu na nowy. Lepiej nie zwlekać z wymianą skraplacza, bo może dojść do zatarcia kompresora klimatyzacji, co generuje tylko kolejne koszty naprawy.
Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany chłodnicy klimatyzacji, zaleca się wybierać fabrycznie nowe skraplacze od renomowanych producentów (zakup używanej chłodnicy klimatyzacji mija się z celem). Dzięki temu praca układu będzie wydajna a klimatyzacja będzie korzystnie wpływać na komfort i warunki jazdy samochodem. Wymiana skraplacza nie należy do najtańszych, dlatego warto zainwestować w dobrej jakości produkt, aby w krótkim odstępie czasu nie była konieczna kolejna wymiana.
Ponadto zaleca się regularnie serwisować cały układ klimatyzacji, w tym chłodnicę. Warto co jakiś czas sprawdzić szczelność chłodnicy, gdyż jest ona podatna na powstawanie ognisk korozji, które prowadzą do nieszczelności. Regularny serwis pozwoli uniknąć nagłych spadków pracy klimatyzacji czy też awarii kompresora.
Eurorepar jest częścią koncernu motoryzacyjnego Groupe PSA skupiającego w sobie m.in. takie marki jak: Peugeot, Citroen, czy Opel. Jest to o tyle ważne, że za ofertą części Eurorepar stoi zespół wykwalifikowanych inżynierów, odpowiedzialnych za sukces powyższych marek. Oferowane części pasują nie tylko do samochodów produkowanych przez Groupe PSA bo dzięki nim można naprawić też zdecydowaną większość aut znajdujących się na europejskim rynku motoryzacyjnym.
W ofercie marki Eurorepar znajduje się aż 12 tysięcy części zamiennych i innych produktów do samochodów różnych marek. Wśród nich możemy wyróżnić wszelkiego rodzaju opony, filtry, części układu hamulcowego, pióra wycieraczek, żarówki, płyny eksploatacyjne, części układu wydechowego, elementy układu rozrządu, akumulatory, alternatory, rozruszniki, świeże zapłonowe i żarowe, części układu zawieszenia i kierowniczego, elementy osprzętu silnika i wiele innych.
Eurorepar na bieżąco przeprowadza audyty procesów produkcyjnych u swoich dostawców, którzy często oferują swoje części do montażu fabrycznego pojazdów. Części Eurorepar są objęte gwarancją na wady fabryczne i materiałowe, a ich obecność w centralnym magazynie części zamiennych zlokalizowanym w Polsce gwarantuje dużą dostępność tych części.