- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez osuszacza
- Głębokość sieci [mm]: 16
- Długość sieci [mm]: 530
- Dolot - sr. [mm]: 15,5
- Wylot - sr. [mm]: 15,5
- Jakosć/Klasa: Easy Fit
Dodaj opinię
(30.05.2023)
Opinia wystawiona dla Chłodnica klimatyzacji - skraplacz NRF 35918
(12.09.2022)
Opinia wystawiona dla Chłodnica klimatyzacji - skraplacz NRF 35573
(05.06.2022)
Opinia wystawiona dla Chłodnica klimatyzacji - skraplacz NRF 35912
Producent | Numery OEM |
---|
4SEASONS | 120RE30001 |
4SEASONS | 43265 |
4SEASONS | 43446 |
AKS DASIS | 182034N |
AUTOAIR G | 161348 |
AVA | RT5459 |
AVA | RTA5459 |
DENSO | DCN20041 |
FRIGAIR | 08093052 |
HELLA | 8FC351318691 |
JDEUS | 723M55 |
JDEUS | M7230960 |
KALE | 350670 |
MAHLE | AC708000S |
NISSA | 4417650 |
NISSA | 93854159 |
NISSENS | 940147 |
OPEL | 4417650 |
OPEL | 93854159 |
RENAU | 8200411148 |
THERMOTEC | KTT110398 |
VALEO | 814389 |
VALEO | 818016 |
VAUXH | 4417650 |
VAUXH | 93854159 |
WEZEL | 43005459 |
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Podstawowym zadaniem chłodnicy klimatyzacji jest zmiana gazów w ciecz, czyli tzw. proces skraplania. Dlatego chłodnica klimatyzacji nazywana jest także skraplaczem klimatyzacji.
Budowa chłodnicy klimatyzacji przypomina budowę chłodnicy wody, ale element ten jest zdecydowanie cieńszy. To przewód, który ma kształt serpentyny. Jest on zamocowany razem z zespołem płytek. Taki kształt sprawia, że powstaje duża powierzchnia chłodzenia oraz odpowiednio dobry przepływ powietrza.
Skraplacz umiejscowiony jest z przodu samochodu, tuż za zderzakiem. Niestety położenie chłodnicy klimatyzacji naraża ją na przedostawanie się wielu szkodliwych zanieczyszczeń. Ponadto na skutek zdarzenia drogowego może w łatwy sposób dojść do jej uszkodzenia mechanicznego, co kwalifikuje chłodnicę klimatyzacji do wymiany.
Zawsze w przypadku uszkodzenia lub awarii chłodnicy klimatyzacji zaleca się jak najszybszą wizytę w warsztacie samochodowym i wymianę tego elementu na nowy. Lepiej nie zwlekać z wymianą skraplacza, bo może dojść do zatarcia kompresora klimatyzacji, co generuje tylko kolejne koszty naprawy.
Jeżeli dojdzie do konieczności wymiany chłodnicy klimatyzacji, zaleca się wybierać fabrycznie nowe skraplacze od renomowanych producentów (zakup używanej chłodnicy klimatyzacji mija się z celem). Dzięki temu praca układu będzie wydajna a klimatyzacja będzie korzystnie wpływać na komfort i warunki jazdy samochodem. Wymiana skraplacza nie należy do najtańszych, dlatego warto zainwestować w dobrej jakości produkt, aby w krótkim odstępie czasu nie była konieczna kolejna wymiana.
Ponadto zaleca się regularnie serwisować cały układ klimatyzacji, w tym chłodnicę. Warto co jakiś czas sprawdzić szczelność chłodnicy, gdyż jest ona podatna na powstawanie ognisk korozji, które prowadzą do nieszczelności. Regularny serwis pozwoli uniknąć nagłych spadków pracy klimatyzacji czy też awarii kompresora.
NRF to od ponad 90 lat jeden z liderów wśród dostawców układów chłodniczych dla silników samochodowych. Specjalnością firmy jest produkcja zaawansowanych technologicznie chłodnic. Urządzenia chłodzące montowane w pojazdach mechanicznych to główny obszar działania przedsiębiorstwa NRF. W czasie wielu lat obecności na rynku firma zbudowała wizerunek solidnej, dbającej drobiazgowo o najwyższą jakość oferowanych produktów.
Oprócz chłodnic, NRF oferuje również szereg innych produktów chłodniczych do samochodów. W asortymencie pojawiają się między innymi wentylatory chłodnic, a także pojedyncze łopatki do wentylatorów. Ponadto, firma wyspecjalizowała się również w produkcji chłodnic oleju oraz chłodnic EGR. Co więcej, na rynku pojawia się także coraz więcej intercoolerów marki NRF. Producent stale rozwija swoją ofertę, rozbudowując listę oferowanych produktów. Rozwój dotyczy zarówno nowych typów części, jak i wprowadzania do obrotu kolejnych modeli podzespołów, które od dłuższego czasu znajdują się w asortymencie. Obecnie liczba referencji przekracza już 8000 i wciąż rośnie, w ciągu kilku ostatnich lat notując najwyższe wzrosty w historii firmy.
NRF to firma specjalizująca się w produkcji części samochodowych na rynek wtórny. Obszar działania przedsiębiorstwa obejmuje głównie Europę i Azję. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są na obu kontynentach, podobnie jak 19 magazynów należących do NRF, niemniej produkty dystrybuowane są również w innych częściach świata. Warto także wspomnieć o pracach badawczych, regularnie prowadzonych w centrach należących do NRF. Firma dokłada wszelkich starań, aby zatrudniać tylko najlepiej wykwalifikowanych inżynierów, którzy nadzorują procesy produkcyjne oraz udoskonalają produkty marki NRF.