Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1290 |
ASHIKA | 67-00-000 |
ATE | 020181 |
ATE | 24.3219-0801.3 |
AUTOB | 0 790 215 |
AUTOB | 4121616 |
AUTOB | 4394460 |
AUTOFREN S | D3140 |
AUTOFREN S | D3159 |
BENDIX | 211004B |
BENDIX | 212035B |
BORG BECK | BBW1045 |
BOSCH | 0 986 475 273 |
BOSCH | 475 273W |
BRAKE ENG | WC1402BE |
BRAKE ENG | WC4417 |
BREMBO | A 12 018 |
BREMSI | BC0002 |
CAR | 3001 |
CAR | 3002 |
CIFAM | 101-072 |
DELPHI | 1416-306 |
DELPHI | 4241119 |
DELPHI | LW 70006 |
DELPHI | WAP 189 |
DENCKERMAN | B150257 |
ERT | 300281 |
ERT | 300489 |
FAG | FR1940D1 |
FERODO | FHW152 |
FIAT | 4121616 |
FIAT | 4347258 |
FIAT | 4373614 |
FIAT | 4394460 |
FIAT | 71738329 |
FIAT | 790215 |
FRENKIT | 319024 |
FSO | 790215 |
GIRLING | 32966489 |
GIRLING | 5004103 |
GIRLING | 64967502 |
HAVAM | CW 5000 |
HAVAM | CY 5000 |
HAVAM | WC05000 |
IMPERGOM | 28763 |
JAPANPAR | CS-000 |
JAPKO | 67000 |
KAWE | W4405 |
LPR | 4405 |
LPR | 4417 |
MAG | 360219230124 |
MAG | 360219230132 |
METELLI | 04-0004 |
METELLI | 04-0072 |
METZGER | 101-072 |
MOPR | DWC 206 |
NK | 802304 |
PEX | 1.19.232 |
QUINTON HA | BWC 3101 |
QUINTON HA | BWC3089 |
REMSA | C1519.00 |
ROADHOUS | 1519.00 |
SAMKO | C07180 |
SEAT | 4121616 |
SEAT | 4394460 |
SEAT | 790215 |
SPIDAN | 83010 |
STOP | 212035S |
TRISCAN | 8130 15001 |
TRW | BWD103 |
VALEO | 350585 |
VILLAR | 623.6183 |
WOKING | C1519.00 |
YUGO | 4121616 |
YUGO | 4373614 |
YUGO | 4394460 |
YUGO | 790215 |
ZASTA | 790215 |
AUTOBIANCHI
|
FIAT
|
FSO
|
LADA
|
LANCIA
|
SEAT
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.