Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1197 |
APEC | BWC8042 |
ATE | 020351 |
ATE | 03.3219-5201.3 |
ATE | 24.3219-1401.3 |
AUSTI | GWC1102 |
BENDIX | 212062B |
BORG BECK | BBW1069 |
BOSCH | 0 986 475 793 |
BOSCH | F 026 009 793 |
BRAKE ENG | WC1407BE |
BRAKE ENG | WC4411 |
BREMBO | A 12 002 |
CAR | 3402 |
CIFAM | 101-029 |
DELPHI | 4241396 |
DELPHI | LW 11396 |
ERT | 300558 |
FERODO | FHW161 |
GIRLING | 5004194 |
GIRLING | 67966139 |
HAVAM | CW 2149 |
HAVAM | CY 2149 |
HAVAM | WC02149 |
INNOC | GWC1102 |
JURATEK | JCY1031 |
KAWE | W4411 |
LPR | 4411 |
MAG | 360219230129 |
METELLI | 04-0029 |
METZGER | 101-029 |
MOPR | DWC 120 |
MOTAQUIP | VWC383 |
NAPA | NCY1037 |
NATIONAL | NWC5032 |
NK | 809916 |
PEX | 1.19.238 |
PROTECHNIC | PRH2234 |
QUINTON HA | BWC 3095 |
RELIANT | 21128 |
REMSA | C1519.06 |
ROADHOUS | 1519.06 |
ROVER | 17H8152 |
ROVER | 17H8152EVA |
ROVER | GWC 1102 |
SAAB | 7162421 |
SAMKO | C04144 |
SPIDAN | 83118 |
TRISCAN | 8130 17009 |
TRUSTING | CF191 |
TRW | BWD194 |
VALEO | 350596 |
VILLAR | 623.5524 |
WOKING | C1519.06 |
AUSTIN
|
DAF
|
INNOCENTI
|
MG
|
RELIANT
|
ROVER
|
YUGO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.