- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- System hamulcowy: ATE
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 24
- Ciężar [kg]: 0,29
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5X015ABE |
APEC | BCY1071 |
ATE | 020168 |
ATE | 03.3217-3501.3 |
ATE | 03.3217-3502.3 |
ATE | 24.3217-1102.3 |
BEDFO | 90187568 |
BENDIX | 211842B |
BORG BECK | BBW1300 |
BOSCH | 0 204 116 123 |
BOSCH | 0 986 475 449 |
BOSCH | F 026 002 123 |
BRAKE ENG | WC1736BE |
BRAKE ENG | WC4220 |
BRAKE ENG | WC4962 |
BREMBO | A 12 094 |
CAR | 3547 |
CAR | 3551 |
CIFAM | 101-155 |
DELPHI | LW 50006 |
DELPHI | LW 50032 |
DELPHI | WAP 1946 |
DJ PARTS | AW1290 |
FAG | R17018D1 |
FEBI | 02776 |
FERODO | FHW013 |
FTE | R17018E1 |
GIRLING | 32966709 |
GIRLING | 5003112 |
HAVAM | CC 1831 |
HAVAM | CC 2480 |
HAVAM | CW 1831 |
HAVAM | CW 1848 |
HAVAM | WC01848 |
HELLA | 8AW 355 531-771 |
KAWE | W4962 |
LPR | 4962 |
MAG | 360219230276 |
METELLI | 04-0155 |
MEYLE | 614 055 0005 |
MGA | K620551 |
MOPR | DWC 170 |
MOTAQUIP | VWC392 |
NK | 803608 |
NK | 803623 |
OPEL | 550009 |
OPEL | 550114 |
OPEL | 550120 |
OPEL | 550129 |
PEX | 1.17.478 |
PROTECHNIC | PRH2340 |
PROTECHNIC | PRH2343 |
QUINTON HA | BWC 3013 |
QUINTON HA | BWC 3299 |
REMSA | C1517.17 |
ROADHOUS | 1517.17 |
SAMKO | C10274 |
SPIDAN | 83138 |
STELLOX | 05-83014-SX |
STOP | 211842S |
SWAG | 99 90 2776 |
TEXTAR | 34005300 |
TRISCAN | 8130 24012 |
TRUSTING | CF008 |
TRW | BWC112 |
VALEO | 350645 |
VAUXH | 24407365 |
VAUXH | 90095703 |
VAUXH | 90168041 |
VAUXH | 90187568 |
VILLAR | 623.5706 |
WOKING | C1517.17 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.