- Średnica tłoka [mm]: 17,8
- System hamulcowy: LUCAS/TRW
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 2x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 31,8
- Ciężar [kg]: 0,48
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5G033ABE |
AISIN | AZ-035 |
APEC | BCY1275 |
APEC | BWC8195 |
ASHUKI | M752-05 |
ATE | 020029 |
ATE | 03.3217-2202.3 |
ATE | 03.3217-2204.3 |
ATE | 24.3217-1715.3 |
BARUM | BAW1702 |
BENDIX | 211746B |
BORG BECK | BBW1098 |
BOSCH | 0 204 116 502 |
BOSCH | 0 986 475 750 |
BOSCH | 0 986 BB3 001 |
BOSCH | F 026 002 502 |
BRAKE ENG | WC1697BE |
BRAKE ENG | WC4920 |
BREMBO | A 12 117 |
BREMSI | BC0786 |
CAR | 3452 |
CAR | 4452 |
CIFAM | 101-049 |
CIFAM | 101-806 |
DELPHI | LW 37515 |
DJ PARTS | AW1307 |
ERT | 300229 |
FAG | R17010A1 |
FAG | R17010D1 |
FEBI | 05702 |
FERODO | FHW337 |
FORD | 1006013 |
FORD | 1104131 |
FORD | 1484752 |
FORD | 1517558 |
FORD | 6C11V107T00BA |
FORD | 96FB2261AA |
FORD | XS512261AA |
FTE | R17010D1 |
GIRLING | 32866013 |
GIRLING | 5003189 |
GIRLING | 64677515 |
HAVAM | CC 1762 |
HAVAM | CW1762 |
HAVAM | WC01762 |
HELLA | 8AW 355 531-751 |
JAPANPAR | CS-311 |
JAPKO | 67311 |
JURATEK | JCY1057 |
KAVO PARTS | BWC-4509 |
KAWE | W4920 |
KRAFT AUTO | 6032030 |
LEMFO | 21499 |
LPR | 4920 |
MAG | 359001301030 |
MAG | 360219230265 |
MAPCO | 2735 |
MAZDA | 1E03-26-610 |
MAZDA | 1E0426610 |
MAZDA | 1E0426610A |
METELLI | 04-0049 |
METELLI | 04-0806 |
METZGER | 101-049 |
METZGER | 101-806 |
MEYLE | 714 531 0007 |
MEYLE | 714 533 0014 |
MGA | C1452 |
MGA | K543452 |
MGA | K612452 |
MGA | PM633452 |
MOPR | DWC 117 |
MOTAQUIP | VWC347 |
NAPA | NCY1038 |
NATIONAL | NWC5045 |
NK | 802507 |
OPTIMAL | RZ-3931 |
PEX | 1.17.443 |
PEX | 1.17.662 |
PROTECHNIC | PRH2275 |
PROTECHNIC | PRH2671 |
QUINTON HA | BWC 3257 |
QUINTON HA | GWC 8206 |
RELIANT | 1006013 |
RELIANT | 32866013 |
RELIANT | BWC 189 |
REMSA | C1517.13 |
REMSA | C1517.39 |
ROADHOUS | 1517.13 |
ROADHOUS | 1517.26 |
ROADHOUS | 1517.39 |
SPIDAN | 83151 |
STELLOX | 05-83011-SX |
STOP | 211746S |
SWAG | 99 90 5702 |
Stark | SKWBC-0680040 |
TEXTAR | 34005100 |
TRISCAN | 8130 16016 |
TRISCAN | 8130 16062 |
TRUSTING | CF007 |
TRUSTING | CF786 |
TRW | BWC189 |
VALEO | 350305 |
VILLAR | 623.5229 |
WOKING | C1517.13 |
WOKING | C1517.39 |
FORD
|
MAZDA
|
RELIANT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.