Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42701 |
ABE | C5W003ABE |
APEC | BCY1243 |
APEC | BWC8034 |
ATE | 020188 |
ATE | 24.3219-0905.3 |
AUDI | 1H0611053 |
AUDI | 6Q0611053B |
AUDI | 861611053 |
BENDIX | 212157B |
BENDIX | 212326B |
BORG BECK | BBW1455 |
BOSCH | 0 986 475 433 |
BRAKE ENG | WC4372 |
BREMBO | A 12 179 |
BREMSI | BC0107 |
CAR | 3523 |
CIFAM | 101-349 |
DELPHI | LW 49038 |
FAG | R19079A1 |
FEBI | 03619 |
GIRLING | 32967088 |
HAVAM | CC 2499 |
HAVAM | CW 2499 |
HAVAM | WC02499 |
KAVO PARTS | BWC-10001 |
KAWE | W4290 |
LPR | 4290 |
MAG | 359001300950 |
MAPCO | 2776 |
MAXGEAR | 19-0148 |
METELLI | 04-0349 |
MEYLE | 114 533 0019 |
MEYLE | 114 533 0020 |
MOTAQUIP | VWC524 |
NATIONAL | NWC5038 |
NK | 804735 |
PEX | 1.19.144 |
PEX | 1.19.574 |
QUINTON HA | BWC 3525 |
SAMKO | C02927 |
SEAT | 1H0611053 |
SEAT | 6Q0611053B |
SEAT | 861611053 |
SKODA | 1H0611053 |
SKODA | 6Q0611053B |
SKODA | 861611053 |
SPIDAN | 83172 |
Stark | SKWBC-0680004 |
TRUSTING | CF107 |
TRW | BWD113 |
VAG | 861 611 053 |
VILLAR | 623.5178 |
VW | 1H0611053 |
VW | 6Q0611053B |
VW | 6QE 611 053 A |
VW | 861.611.053 |
VW | JZW698511A |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.