- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- System hamulcowy: TOKICO
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 27
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52545 |
A.B.S. | 72965 |
ABE | C52020ABE |
AISIN | 47550-20120 |
AISIN | WCT-001 |
AISIN | WCT-022 |
APEC | BCY1193 |
APEC | BCY1264 |
APEC | BWC8184 |
ASHUKI | 0972-0602 |
ASHUKI | T053-01 |
ATE | 24.3217-1734.3 |
BENDIX | 214096B |
BENDIX | 214105B |
BENDIX | 214432B |
BENDIX | 214436B |
BLUEPRINT | ADT34430 |
BORG BECK | BBW1243 |
BOSCH | 0 986 475 649 |
BOSCH | 0 986 475 731 |
BOSCH | 0 986 475 896 |
BOSCH | 0 986 AB8 003 |
BOSCH | F 026 009 731 |
BOSCH | F 026 009 896 |
BRAKE ENG | WC1363BE |
BRAKE ENG | WC4342 |
BREMBO | A 12 416 |
BREMSI | BC0807 |
CAR | 3274 |
CAR | 3382 |
CIFAM | 101-269 |
CIFAM | 101-886 |
DELPHI | LW 60149 |
DELPHI | WAP 2678 |
DJ PARTS | AW1012 |
EIS | EW106048 |
EIS | SWC1038 |
FERODO | FHW4092 |
FTE | R17057.2.1 |
GIRLING | 5003179 |
GIRLING | 5003221 |
GIRLING | 74968176 |
GIRLING | 74969879 |
HAVAM | WC09506 |
HELLA | 8AW 355 530-181 |
HELLA | 8AW 355 530-401 |
JAPANPAR | CS-217 |
JAPKO | 67217 |
KAISHIN | WCT145 |
KAVO PARTS | BWC-9024 |
KAWE | W4342 |
LPR | 4342 |
MAG | 360219230107 |
METELLI | 04-0269 |
METELLI | 04-0886 |
METZGER | 101-886 |
MGA | C1325 |
MGA | K654324 |
MGA | K713324 |
MGA | PM656324 |
MOTAQUIP | VWC514 |
NK | 804531 |
NK | 804540 |
NPS | T323A17 |
PEX | 1.17.192 |
PROTECHNIC | PRH2127 |
PROTECHNIC | PRH2216 |
QUINTON HA | BWC 3076 |
QUINTON HA | JWC 7636 |
RAYBESTOS | WC37646 |
SAMKO | C261191 |
SEIKEN | SW-T808 |
SPIDAN | 83210 |
STELLOX | 05-83271-SX |
TEXTAR | 34007800 |
TEXTAR | 34008300 |
TOYOT | 47550-12090 |
TOYOT | 47550-16030 |
TOYOT | 47550-16060 |
TOYOT | 47550-19155 |
TOYOT | 47550-20120 |
TOYOT | 47550-20121 |
TOYOT | 4755002030 |
TRISCAN | 8130 13008 |
TRISCAN | 8130 13046 |
TRUSTING | CF214 |
TRUSTING | CF807 |
TRW | BWC179 |
TRW | BWC221 |
VILLAR | 623.5080 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.