Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2843 |
A.B.S. | 52903 |
A.B.S. | 52905 |
A.B.S. | 52967 |
A.B.S. | 52967X |
ABE | C5P041ABE |
ABE | C5R031ABE |
APEC | BCY1064 |
APEC | BCY1158 |
APEC | BCY1196 |
APEC | BCY1323 |
APEC | BWC8199 |
ATE | 020243 |
ATE | 24.3220-1616.3 |
ATE | 24.3220-1714.3 |
AUTOFREN S | D3278 |
BENDIX | 251043B |
BENDIX | 251048B |
BENDIX | 251057B |
BORG BECK | BBW1334 |
BORG BECK | BBW1529 |
BORG BECK | BBW1812 |
BOSCH | 0 986 475 635 |
BOSCH | 0 986 475 641 |
BOSCH | 0 986 475 643 |
BOSCH | 0 986 475 835 |
BOSCH | 0 986 AB8 037 |
BRAKE ENG | WC1131BE |
BRAKE ENG | WC1531BE |
BRAKE ENG | WC1537BE |
BRAKE ENG | WC1671BE |
BRAKE ENG | WC4039 |
BRAKE ENG | WC4579 |
BRAKE ENG | WC4585 |
BRAKE ENG | WC4875 |
BREMBO | A 12 213 |
BREMBO | A 12 262 |
BREMBO | A 12 264 |
BREMBO | A 12 270 |
BREMBO | A 12 324 |
BREMSI | BC0042 |
BREMSI | BC1454 |
BREMSI | BC1455 |
BREMSI | BC1456 |
BREMSI | BC1457 |
CAR | 3670C |
CAR | 3689C |
CAR | 3691C |
CAR | 3693C |
CAR | 3799C |
CIFAM | 101-437 |
CITRO | 4402.A1 |
CITRO | 95668070 |
DELPHI | LW 31747 |
DELPHI | LW31540 |
DELPHI | LW31542 |
DELPHI | LW39053 |
DJ PARTS | AW1107 |
FAG | R20061A1 |
FEBI | 09599 |
FEBI | 10241 |
FERODO | FHW074 |
FERODO | FHW076 |
FERODO | FHW092 |
FERODO | FHW349 |
FERODO | FHW4057 |
FTE | R200007A1 |
FTE | R20061A1 |
GIRLING | 32661747 |
GIRLING | 5005126 |
GIRLING | 5005128 |
GIRLING | 5005130 |
GIRLING | 5005288 |
HAVAM | WC02920 |
HELLA | 8AW 355 530-021 |
HELLA | 8AW 355 530-721 |
JPG | 4161301100 |
KAMOKA | 1110078 |
KAWE | W4039 |
KAWE | W4570 |
KAWE | W4579 |
KAWE | W4585 |
KAWE | W4875 |
KRAFT AUTO | 6035040 |
KRAFT AUTO | 6035102 |
KRAFT AUTO | 6035122 |
KRAFT AUTO | 6035592 |
LPR | 4039 |
LPR | 4570 |
LPR | 4579 |
LPR | 4585 |
LPR | 4875 |
MAG | 359001301470 |
MAG | 359002403240 |
MAG | 360219230199 |
MAG | 360219230208 |
MAG | 360219230214 |
MAG | 360219230340 |
MAG | 360219230432 |
MAPCO | 2145 |
MAPCO | 2164 |
MAXGEAR | 19-0178 |
METELLI | 04-0437 |
METZGER | 101-437 |
MEYLE | 11-14 531 0010 |
MOTAQUIP | VWC667 |
MOTAQUIP | VWC704 |
MOTAQUIP | VWC707 |
MOTAQUIP | VWC831 |
Motrio | 8671020600 |
Motrio | 8671020658 |
NK | 803949 |
NK | 803951 |
NK | 803954 |
NK | 809950 |
PEUGE | 4402.A1 |
PEX | 1.20.323 |
PEX | 1.20.329 |
PEX | 1.20.616 |
PROTECHNIC | PRH2430 |
PROTECHNIC | PRH2447 |
PROTECHNIC | PRH2449 |
PROTECHNIC | PRH2451 |
PROTECHNIC | PRH2503 |
QUINTON HA | BWC 3606 |
QUINTON HA | BWC3458 |
QUINTON HA | BWC3505 |
QUINTON HA | BWC3510 |
QUINTON HA | GWC 4516 |
REMSA | C1520.34 |
REMSA | C1520.36 |
REMSA | C1520.49 |
REMSA | C1520.84 |
RENAU | 7701 033 599 |
RENAU | 7701 035 406 |
RENAU | 7701 035 465 |
RENAU | 7701 043 790 |
ROADHOUS | 1520.21 |
ROADHOUS | 1520.34 |
ROADHOUS | 1520.36 |
ROADHOUS | 1520.49 |
ROADHOUS | 1520.84 |
SAMKO | C06699 |
SAMKO | C12130 |
SAMKO | C12138 |
SAMKO | C12357 |
SPIDAN | C3568 |
STELLOX | 05-83048-SX |
STOP | 251039S |
STOP | 251041S |
STOP | 251043S |
STOP | 251057S |
SWAG | 60 91 0241 |
SWAG | 62 90 9599 |
TEXTAR | 34019600 |
TEXTAR | 34025800 |
TOPRAN | 720 982 |
TRISCAN | 8130 10034 |
TRUSTING | CF042 |
TRW | BWF126 |
TRW | BWF128 |
TRW | BWF130 |
TRW | BWF288 |
VALEO | 350993 |
VALEO | 402090 |
VALEO | 402281 |
VILLAR | 623.5024 |
VILLAR | 623.5230 |
VILLAR | 623.5233 |
VILLAR | 623.5234 |
VILLAR | 623.5340 |
WOKING | C1520.34 |
WOKING | C1520.36 |
WOKING | C1520.49 |
WOKING | C1520.84 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.