Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52912 |
ABE | C5M000ABE |
AISIN | AN-053 |
ASHUKI | N775-18 |
ATE | 020318 |
ATE | 24.3225-1102.3 |
BENDIX | 212244B |
BLUEPRINT | ADN14466 |
BOSCH | 0 204 116 324 |
BOSCH | 0 986 475 662 |
BRAKE ENG | WC1507BE |
BRAKE ENG | WC4554 |
BREMBO | A 12 385 |
BREMBO | A 12 387 |
BREMBO | A 12 952 |
BREMSI | BC0177 |
BREMSI | BC1573 |
BSG | BSG 60-220-004 |
CAR | 3316 |
CAR | 4385 |
CIFAM | 101-607 |
CIFAM | 101-881 |
DELPHI | LW 30720 |
DELPHI | LW 40001 |
ERT | 300239 |
FAG | R25044.2.1 |
FEBI | 12332 |
FENOX | K2551 |
FERODO | FHW4021 |
FERODO | FHW4624 |
FTE | R25044.2.1 |
GIRLING | 5008120 |
GIRLING | 5008195 |
GIRLING | 76660720 |
HAVAM | CC 5120 |
HAVAM | WC05120 |
JAPANPAR | CS-116 |
JAPKO | 67116 |
JAPKO | 67195 |
KAISHIN | WCNS012 |
KAISHIN | WCNS016 |
KAVO PARTS | BWC-6506 |
KAWE | W4554 |
KAWE | W4868 |
KRAFT AUTO | 6031075 |
LPR | 4554 |
LPR | 4868 |
MAG | 360219230353 |
MAPCO | 2751 |
MERCE | 631 420 00 18 |
MERCE | 631 420 01 18 |
MERCE | A 631 420 00 18 |
MERCE | A 631 420 01 18 |
METELLI | 04-0607 |
METELLI | 04-0881 |
METZGER | 101-607 |
NISSA | 069021740 |
NISSA | 069022780 |
NISSA | 069030110 |
NK | 803313 |
NPS | N323N200 |
NPS | N323N37 |
PEX | 1.25.591 |
PROTECHNIC | PRH2162 |
PROTECHNIC | PRH2873 |
QUINTON HA | BWC 3578 |
QUINTON HA | BWC 3621 |
QUINTON HA | GWC 8736 |
REMSA | C1525.02 |
REMSA | C1525.07 |
ROADHOUS | 1525.02 |
ROADHOUS | 1525.07 |
SAMKO | C17533 |
SAMPA | 201.316 |
SPIDAN | C3577 |
STELLOX | 05-83058-SX |
SWAG | 99 91 2332 |
TEXTAR | 34043100 |
TRISCAN | 8130 23004 |
TRUSTING | CF177 |
TRUSTING | CF813 |
TRW | BWL120 |
TRW | BWL195 |
TRW | RCCR03000 |
VEMA | 4444452 |
VILLAR | 623.5662 |
VILLAR | 623.5709 |
WOKING | C1525.02 |
WOKING | C1525.07 |
FORD
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.