- Średnica tłoka [mm]: 22,2
- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- System hamulcowy: Cylinderek ham. ze zintegrowanym korektorem siły ham.
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M12x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 36
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62839 |
ABE | C5R033ABE |
ABE | C5R034ABE |
APEC | BCY1124 |
APEC | BCY1191 |
ATE | 020324 |
ATE | 24.3222-1617.3 |
AUTOFREN S | D3331 |
BENDIX | 251013B |
BENDIX | 251030B |
BOSCH | 0 204 116 232 |
BOSCH | 0 986 475 616 |
BOSCH | 0 986 475 646 |
BOSCH | F 026 002 232 |
BRAKE ENG | WC1538BE |
BRAKE ENG | WC1540BE |
BRAKE ENG | WC4587 |
BRAKE ENG | WC4588 |
BREMBO | A 12 207 |
BREMBO | A 12 265 |
BREMSI | BC0033 |
BREMSI | BC0065 |
CAR | 3674C |
CAR | 3683C |
CIFAM | 101-479 |
CIFAM | 101-591 |
DELPHI | LW 25066 |
DELPHI | LW 25121 |
DELPHI | LW25141 |
FAG | R220002B1 |
FAG | R22099A1 |
FENOX | K2221 |
FERODO | FHW103 |
FERODO | FHW4197 |
FTE | R220002B1 |
GIRLING | 32967416 |
GIRLING | 32967531 |
GIRLING | 5006114 |
GIRLING | 5006187 |
HAVAM | CY 9291 |
HAVAM | WC03400 |
HELLA | 8AW 355 530-981 |
KAWE | W4586 |
KAWE | W4588 |
LPR | 4588 |
MAG | 359001300330 |
MAG | 360219230215 |
MAG | 360219230216 |
MAG | 360219230217 |
METELLI | 04-0479 |
METELLI | 04-0591 |
METZGER | 101-591 |
MEYLE | 16-14 531 0015 |
MOPR | DWC 531 |
MOPR | DWC 532 |
MOTAQUIP | VWC563 |
MOTAQUIP | VWC635 |
Motrio | 8671020601 |
NK | 803945 |
NK | 803946 |
PEX | 1.22.331 |
PEX | 1.22.332 |
PROTECHNIC | PRH2434 |
PROTECHNIC | PRH2441 |
QUINTON HA | BWC 3476 |
QUINTON HA | BWC 4016 |
QUINTON HA | BWC 8518 |
REMSA | C1522.29 |
REMSA | C1522.78 |
RENAU | 7701 033 312 |
RENAU | 7701 035 467 |
RENAU | 7701 039 390 |
ROADHOUS | 1522.29 |
ROADHOUS | 1522.78 |
SAMKO | C12359 |
SAMKO | C12360 |
SPIDAN | 83259 |
SPIDAN | C3625 |
STOP | 251030S |
TEXTAR | 34027900 |
TRUSTING | CF033 |
TRUSTING | CF065 |
TRW | BWH114 |
TRW | BWH187 |
VALEO | 402048 |
VILLAR | 623.5265 |
VILLAR | 623.5458 |
WOKING | C1522.29 |
WOKING | C1522.78 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.