Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5R063ABE |
APEC | BCY1002 |
APEC | BWC8004 |
ASAM | 71433 |
ATE | 24.3222-1716.3 |
BARUM | BAW2207 |
BENDIX | 212328B |
BORG BECK | BBW1715 |
BOSCH | 0 204 116 482 |
BOSCH | F 026 002 482 |
BOSCH | F 026 009 482 |
BRAKE ENG | WC1124BE |
BRAKE ENG | WC4027 |
BREMBO | A 12 341 |
BREMSI | BC0138 |
CAR | 3666 |
CIFAM | 101-759 |
DELPHI | LW 80100 |
FEBI | 102867 |
FERODO | FHW323 |
FTE | R220025A1 |
GIRLING | 5006391 |
HAVAM | WC05836 |
HELLA | 8AW 355 532-841 |
JAPANPAR | CS-114 |
JAPKO | 67114 |
JPG | 4361300700 |
JURATEK | JCY1017 |
KAMOKA | 1110041 |
KAVO PARTS | BWC-2009 |
KAWE | W4027 |
KRAFT AUTO | 6035380 |
LPR | 4027 |
MAG | 359001300260 |
MAG | 360219230434 |
MAPCO | 2166 |
MAXGEAR | 19-0179 |
METELLI | 04-0759 |
METZGER | 101-759 |
MEYLE | 16-14 531 0013 |
MOTAQUIP | VWC858 |
Motrio | 8671020570 |
NAPA | NCY1019 |
NATIONAL | NWC5001 |
NISSA | 44100-00QAC |
NK | 803964 |
PEX | 1.22.636 |
PROTECHNIC | PRH2427 |
QUINTON HA | BWC3749 |
REMSA | C1522.68 |
RENAU | 7701 043 912 |
ROADHOUS | 1522.68 |
SAMKO | C12587 |
STELLOX | 05-83597-SX |
STOP | 212328S |
SWAG | 60 10 2867 |
Stark | SKWBC-0680034 |
TEXTAR | 34030200 |
TOPRAN | 700 549 |
TRISCAN | 8130 25053 |
TRUSTING | CF138 |
TRW | BWH391 |
VALEO | 402290 |
VILLAR | 623.5970 |
WOKING | C1522.68 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.