Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62046 |
A.B.S. | 62893 |
ABE | C58031ABE |
AKRON-MALÒ | 90213 |
AKRON-MALÒ | 90291 |
ALANKO | 10307609 |
ALANKO | 307609 |
APEC | BCY1383 |
APEC | BCY1527 |
APEC | BWC8212 |
APEC | BWC8241 |
ASHIKA | 67-08-846 |
ASHUKI | 0969-5408 |
ASHUKI | 0969-9408 |
ATE | 24.3219-1756.3 |
BLUEPRINT | ADK84459 |
BORG BECK | BBW1867 |
BORG BECK | BBW1878 |
BOSCH | 0 204 116 601 |
BOSCH | 0 986 475 951 |
BOSCH | 0 986 AB8 655 |
BOSCH | F 026 002 601 |
BOSCH | F 026 A06 008 |
BRAKE ENG | WC1655BE |
BREMBO | A 12 361 |
BREMBO | A 12 618 |
BREMBO | A 12 C32 |
BREMSI | BC0808 |
BREMSI | BC1487 |
CAR | 3035 |
CAR | 3143 |
CIFAM | 101-875 |
CITRO | 4402F9 |
DELPHI | LW90057 |
DELPHI | LW90072 |
FEBI | 178225 |
FERODO | FHW4093 |
FERODO | FHW4512 |
FIAT | 71742838 |
FIAT | 71768443 |
FTE | R190017.3.1 |
GIRLING | 5004100 |
GIRLING | 5004316 |
GIRLING | 5004327 |
HAVAM | WC30109 |
HBJAKOPART | J3238048 |
HELLA | 8AW 355 531-481 |
JAPANPAR | CS-846 |
JAPKO | 67846 |
JPG | 1261301300 |
JPG | 1261301309 |
JURATEK | JCY1011 |
JURID | 212420J |
KAGER | 39-4868 |
KAVO PARTS | BWC-8508 |
KAWE | W4098 |
KAWE | W4851 |
LANCIA | 77362617 |
LPR | 4098 |
LPR | 4851 |
MAG | 359001301000 |
MAG | 360219230445 |
MAG | 360219230466 |
MAG | 600000082020 |
MAXGEAR | 19-3335 |
METELLI | 04-0875 |
METZGER | 101-875 |
MEYLE | 614 531 0001 |
MGA | C1984 |
MOTAQUIP | VWC904 |
MOTAQUIP | VWC914 |
Motrio | 8550501758 |
Motrio | 8550501767 |
NAPA | NCY1010 |
NAPA | NCY1040 |
NATIONAL | NWC5072 |
NATIONAL | NWC5098 |
NK | 805212 |
NPS | S323I27 |
OPEL | 4701545 |
OPEL | 4701634 |
OPEL | 4708604 |
OPEL | 93193435 |
OPEL | 95516391 |
OPEL | 95521081 |
OPENPARTS | FWC3027.00 |
OPENPARTS | FWC3046.00 |
PATRON | PBC4098 |
PEMEBLA | JAPCS-834 |
PEMEBLA | JAPCS-846 |
PROTECHNIC | PRH2032 |
PROTECHNIC | PRH2735 |
QUINTON HA | BWC3819 |
REMSA | C1509.06 |
REMSA | C1519.71 |
REMSA | C1519.92 |
ROADHOUS | 1509.06 |
ROADHOUS | 1519.71 |
ROADHOUS | 1519.92 |
SUZUK | 53401-62J00 |
SUZUK | 5340162J01 |
SUZUK | 5340162J10 |
SUZUK | 5340162J11 |
Stark | SKWBC-0680066 |
TEXTAR | 34010700 |
TRISCAN | 8130 24039 |
TRUSTING | CF808 |
TRW | BWD100 |
TRW | BWD316 |
TRW | BWD327 |
TRW | BWD710 |
VALEO | 400607 |
VAUXH | 93193435 |
VAUXH | 95516391 |
VAUXH | 95521081 |
VILLAR | 623.6506 |
VILLAR | 623.6547 |
WOKING | C1509.06 |
WOKING | C1519.71 |
WOKING | C1519.92 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.