- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 32
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72793 |
ABE | C58014ABE |
AISIN | 53402-63B00 |
AISIN | AS-022L |
AISIN | WCG-002 |
AISIN | WCG-003 |
APEC | BCY1022 |
APEC | BWC8166 |
ASHUKI | 0969-7308 |
ATE | 20512 |
ATE | 24.3217-1725.3 |
BENDIX | 214431B |
BLUEPRINT | ADK84441 |
BLUEPRINT | ADZ94418 |
BLUEPRINT | ADZ94419 |
BLUEPRINT | ADZ94433 |
BLUEPRINT | ADZ94434 |
BORG BECK | BBW1701 |
BOSCH | 0 986 475 856 |
BOSCH | 0 986 AB8 026 |
BOSCH | F 026 009 856 |
BOSCH | F 026 A02 330 |
BOSCH | F 026 A09 734 |
BRAKE ENG | WC1896BE |
BRAKE ENG | WC5544 |
BREMBO | A 12 467 |
BREMSI | BC0544 |
CAR | 150.375 |
CAR | 4065 |
CASALS | 55171 |
CIFAM | 101-682 |
DELPHI | LW 61279 |
DELPHI | LW 62051 |
DJ PARTS | AW1025 |
FERODO | FHW4112 |
FTE | R17085.3.1 |
GIRLING | 32980004 |
GIRLING | 5003224 |
HAVAM | WC05262 |
HBJAKOPART | J3238037 |
HELLA | 8AW 355 530-051 |
JAPANPAR | CS-837 |
JAPKO | 67837 |
KAISHIN | WCS138 |
KAMOKA | 1110089 |
KAVO PARTS | BWC-8003 |
KAWE | W5375 |
KAWE | W5544 |
LPR | 5544 |
MAXGEAR | 19-0602 |
METELLI | 04-0682 |
METZGER | 101-682 |
MGA | C1971 |
MOTAQUIP | VWC771 |
NK | 805203 |
PEX | 1.17.648 |
PROTECHNIC | PRH2642 |
QUINTON HA | BWC 3367 |
QUINTON HA | BWC3667 |
QUINTON HA | JWC 8380 |
REMSA | C1517.48 |
ROADHOUS | 1517.48 |
ROVER | 277942300126 |
SAMKO | C29922 |
SPIDAN | 83427 |
STELLOX | 05-83060-SX |
SUBAR | 5340263B00 |
SUZUK | 5340263B00 |
TEXTAR | 34085400 |
TRISCAN | 8130 69008 |
TRUSTING | CF544 |
TRW | BWC224 |
VALEO | 400764 |
VILLAR | 623.5349 |
WOKING | C1517.48 |
ROVER
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.