Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72817 |
ABE | C54006ABE |
ABE | C54009ABE |
ABE | C54011ABE |
AISIN | AH-003R |
APEC | BCY1336 |
APEC | BWC8203 |
ASHUKI | H075-15 |
ATE | 24.3219-1724.3 |
BENDIX | 214476B |
BENDIX | 214478B |
BENDIX | 214481B |
BLUEPRINT | ADH24419 |
BLUEPRINT | ADH24421 |
BLUEPRINT | ADH24434 |
BORG BECK | BBW1145 |
BORG BECK | BBW1776 |
BOSCH | 0 986 475 710 |
BOSCH | 0 986 475 714 |
BOSCH | 0 986 475 808 |
BOSCH | 0 986 AB8 013 |
BOSCH | 475 710W |
BOSCH | F 026 009 710 |
BOSCH | F 026 A02 265 |
BOSCH | F 026 A09 710 |
BRAKE ENG | WC1212BE |
BRAKE ENG | WC1870BE |
BRAKE ENG | WC4174 |
BRAKE ENG | WC5517 |
BREMBO | A 12 226 |
BREMBO | A 12 436 |
BREMBO | A 12 833 |
BREMSI | BC0497 |
CAR | 150.240 |
CAR | 150.400 |
CAR | 3370 |
CAR | 4024 |
CAR | 4026 |
CIFAM | 101-381 |
CIFAM | 101-474 |
DELPHI | LW 60348 |
DELPHI | LW 60351 |
DELPHI | LW 60635 |
DJ PARTS | AW1026 |
ERT | 300072 |
ERT | 300076 |
FENOX | K19100 |
FENOX | K19104 |
FENOX | K1997 |
FERODO | FHW4121 |
FERODO | FHW4192 |
FERODO | FHW4219 |
FTE | R190019.2.1 |
GIRLING | 32980033 |
GIRLING | 5004245 |
GIRLING | 5004342 |
GIRLING | 74969719 |
HAVAM | CP 4515 |
HAVAM | WC30399 |
HBJAKOPART | J3244001 |
HBJAKOPART | J3244003 |
HELLA | 8AW 355 530-501 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-501 |
HONDA | 43300-S04-003 |
HONDA | 43300-SH3-J01 |
HONDA | 43300-SM4-A01 |
HONDA | 43300-SR3-000 |
HONDA | 43300-SR3-003 |
JAPANPAR | CD-403 |
JAPKO | 65403 |
JPG | 3461300100 |
JURID | 214599J |
JURID | 251078J |
JURID | 251083J |
KAISHIN | WCH002 |
KAVO PARTS | BWC-2005 |
KAWE | W4174 |
KAWE | W4177 |
KAWE | W5517 |
LPR | 4174 |
LPR | 4177 |
LPR | 5517 |
MAG | 359001301400 |
MAG | 360219230019 |
MAG | 360219230322 |
MAPCO | 2529 |
MAXGEAR | 19-3489 |
METELLI | 04-0381 |
METELLI | 04-0474 |
METZGER | 101-381 |
MGA | C1311 |
MGA | C1331 |
MGA | C1332 |
MOPR | DWC 544 |
MOPR | DWC 547 |
MOTAQUIP | VWC581 |
MOTAQUIP | VWC603 |
MOTAQUIP | VWC719 |
NK | 802614 |
NK | 802616 |
NK | 802618 |
NPS | H323A03 |
NPS | H324A02 |
PEX | 1.19.047 |
PEX | 1.19.050 |
PEX | 1.19.554 |
PROTECHNIC | PRH2204 |
PROTECHNIC | PRH2626 |
PROTECHNIC | PRH2628 |
QUINTON HA | BWC 3489 |
QUINTON HA | BWC 3491 |
QUINTON HA | BWC 3493 |
QUINTON HA | JWC 4086 |
QUINTON HA | JWC 8446 |
RAYBESTOS | WC37847 |
REMSA | C1509.13 |
REMSA | C1519.41 |
ROADHOUS | 1509.13 |
ROADHOUS | 1519.36 |
ROADHOUS | 1519.41 |
SAMKO | C21056 |
SAMKO | C21059 |
SPIDAN | C3513 |
SPIDAN | C3687 |
SPIDAN | C3689 |
STELLOX | 05-83412-SX |
TEXTAR | 34010900 |
TRISCAN | 8130 40015 |
TRISCAN | 8130 40020 |
TRUSTING | CF463 |
TRUSTING | CF497 |
TRW | BWD245 |
TRW | BWD342 |
VALEO | 402284 |
VILLAR | 623.5236 |
VILLAR | 623.5240 |
VILLAR | 623.5361 |
WOKING | C1509.13 |
WOKING | C1519.41 |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.