Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72818 |
ABE | C54005ABE |
ABE | C54008ABE |
ABE | C54010ABE |
AISIN | AH-003L |
APEC | BCY1200 |
APEC | BWC8185 |
ASHIKA | 67-04-457 |
ASHUKI | H075-01 |
ASHUKI | K039-45 |
ATE | 20427 |
ATE | 24.3219-1723.3 |
BENDIX | 214477B |
BENDIX | 214480B |
BLUEPRINT | ADH24418 |
BLUEPRINT | ADH24420 |
BLUEPRINT | ADH24435 |
BLUEPRINT | ADK84444 |
BORG BECK | BBW1144 |
BORG BECK | BBW1638 |
BORG BECK | BBW1775 |
BOSCH | 0 986 475 709 |
BOSCH | 0 986 475 713 |
BOSCH | 0 986 AB8 014 |
BOSCH | F 026 009 709 |
BOSCH | F 026 A02 264 |
BOSCH | F 026 A09 709 |
BRAKE ENG | WC1213BE |
BRAKE ENG | WC1869BE |
BRAKE ENG | WC4175 |
BRAKE ENG | WC5516 |
BREMBO | A 12 227 |
BREMBO | A 12 437 |
BREMBO | A 12 834 |
BREMSI | BC0498 |
BREMSI | BC1434 |
CAR | 150.340 |
CAR | 150.410 |
CAR | 3369 |
CAR | 4025 |
CAR | 4027 |
CIFAM | 101-382 |
CIFAM | 101-475 |
DELPHI | LW 60347 |
DELPHI | LW 60636 |
DELPHI | LW60350 |
DJ PARTS | AW1029 |
FENOX | K19101 |
FENOX | K19103 |
FENOX | K1998 |
FERODO | FHW4154 |
FERODO | FHW4175 |
FERODO | FHW4220 |
FRITECH | CF498 |
FTE | R190018.2.1 |
GIRLING | 32980034 |
GIRLING | 5004265 |
GIRLING | 5004341 |
GIRLING | 74969797 |
HAVAM | WC30400 |
HBJAKOPART | J3234056 |
HBJAKOPART | J3234057 |
HBJAKOPART | J3234059 |
HELLA | 8AW 355 530-491 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-491 |
HONDA | 43301-SH3-J01 |
HONDA | 43301-SR3-003 |
HONDA | 43301S04003 |
HONDA | 43301SM4A01 |
HONDA | 43301SR3000 |
JAPANPAR | CS-456 |
JAPANPAR | CS-457 |
JAPANPAR | CS-459 |
JAPKO | 67457 |
JURID | 214600J |
JURID | 251076J |
JURID | 251077J |
KAISHIN | WCH001 |
KAISHIN | WCH007 |
KAVO PARTS | BWC-2004 |
KAWE | W4175 |
KAWE | W4178 |
KAWE | W5516 |
LPR | 4175 |
LPR | 4178 |
LPR | 5516 |
MAG | 359001300800 |
MAPCO | 2528 |
METELLI | 04-0475 |
METZGER | 101-382 |
MGA | C1306 |
MGA | C1310 |
MOPR | DWC 545 |
MOTAQUIP | VWC580 |
MOTAQUIP | VWC602 |
MOTAQUIP | VWC720 |
NK | 802613 |
NK | 802615 |
NK | 802617 |
NPS | H323A56 |
PEX | 1.19.048 |
PEX | 1.19.051 |
PEX | 1.19.553 |
PROTECHNIC | PRH2203 |
PROTECHNIC | PRH2627 |
PROTECHNIC | PRH2629 |
QUINTON HA | BWC 3489 |
QUINTON HA | BWC 3490 |
QUINTON HA | BWC 3492 |
QUINTON HA | BWC3488 |
QUINTON HA | JWC 4091 |
QUINTON HA | JWC 8449 |
QUINTON HA | R190018.2.1 |
RAYBESTOS | WC37846 |
REMSA | C1509.09 |
REMSA | C1519.40 |
ROADHOUS | 1509.09 |
ROADHOUS | 1519.37 |
ROADHOUS | 1519.40 |
SAMKO | C21057 |
SPIDAN | C3688 |
SPIDAN | C3690 |
STELLOX | 05-83413-SX |
TEXTAR | 34010800 |
TRISCAN | 8130 40014 |
TRISCAN | 8130 40019 |
TRUSTING | CF464 |
TRUSTING | CF498 |
TRW | BWD265 |
TRW | BWD341 |
VALEO | 402283 |
VILLAR | 623.5237 |
VILLAR | 623.5241 |
VILLAR | 623.5362 |
WOKING | C1509.09 |
WOKING | C1519.40 |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.