- Średnica tłoka [mm]: 22,2
- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x 3/8 24 UNF
- Rozstaw srub mocujących: 41,3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5Y003ABE |
ALLMAKES | 52000849 |
APEC | BCY1416 |
ASHIKA | 67-00-099 |
BENDIX | 33627 |
BORG BECK | BBW1828 |
BOSCH | 0 986 475 872 |
BREMBO | A 12 411 |
BREMBO | A 12 455 |
BREMSI | BC1509 |
CAR | 150.010 |
CAR | 4007 |
CAR | 4094 |
CHRYS | 52000849 |
CIFAM | 101-287 |
DELCOREMY | WC13627 |
DELPHI | LW 90007 |
EIS | EW9021 |
EIS | SWC1012 |
FERODO | FHW4160 |
FTE | R220014A1 |
GIRLING | 5006417 |
GIRLING | 5006433 |
HAVAM | WC30634 |
HELLA | 8AW 355 531-011 |
ITAL2 | K04761749AB |
ITAL2 | K52000849 |
JAPANPAR | CS-099 |
JAPKO | 67099 |
JEEP | 4761749AB |
JEEP | 52000849 |
KAWE | W4129 |
KAWE | W4191 |
LPR | 4129 |
LPR | 4191 |
METELLI | 04-0287 |
MOTAQUIP | VWC747 |
PEX | 1.22.641 |
QUINTON HA | BWC3592 |
RAYBESTOS | WC17507 |
RENAU | 8952000849 |
TEXTAR | 34029100 |
TRISCAN | 8130 10036 |
TRW | BWH417 |
TRW | BWH433 |
VILLAR | 623.5031 |
VILLAR | 623.5307 |
JEEP
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.