Dodaj opinię
(14.01.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy ATE 24322216163
(30.01.2014)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy ATE 24321917153
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 212304B |
BENDIX | 212305B |
BOSCH | 0 204 116 126 |
BOSCH | 0 204 116 177 |
BOSCH | 0 204 116 391 |
BOSCH | 0 986 475 004 |
BOSCH | F 026 002 177 |
BREMBO | A 12 070 |
CIFAM | 101-477 |
DELPHI | LW21867 |
DELPHI | LW22136 |
FERODO | FHW134 |
FTE | R22084A1 |
HELLA | 8AW 355 531-081 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-081 |
JAPCA | 173599 |
LPR | 4535 |
METELLI | 04-0477 |
MGA | C1609 |
NK | 809941 |
NK | 809942 |
PAGID | 81165 |
PEUGE | 4402 80 |
PEX | 1.22.301 |
QUINTON HA | RF22041 |
RENAU | 77 01 026 367 |
RENAU | 77 01 027 198 |
RENAU | 77 01 031 505 |
RENAU | 77 01 035 476 |
RENAU | 77 01 349 122 |
RENAU | 77 01 365 466 |
ROADHOUS | 1522.36 |
TEXTAR | 34037200 |
TRW | BWH174 |
VALEO | 350557 |
VALEO | 402263 |
VALEO | 402265 |
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Marka ATE znana jest z części samochodowych zaprojektowanych w celu zapewnienia samochodom najwyższego stopnia bezpieczeństwa. Produkcję firmy można podzielić na dwa segmenty. Pierwszy to samochodowe systemy elektroniczne, a drugi to części układu zawieszenia oraz układu hamulcowego.
Najważniejsza cecha marki to dostarczanie części zarówno do wyposażenia fabrycznego samochodów, jak i na rynek części zamiennych. W obu przypadkach produkcja poszczególnych auto części zupełnie niczym się nie różni i posiada identyczne parametry jakości wykonania. Dla przykładu klocki hamulcowe ATE montowane fabrycznie to w zasadzie taki sam produkt, co te same klocki zakupione na rynku wtórnym.
ATE słynie z charakterystyki technicznej na bardzo wysokim poziomie. Na przykład płyn hamulcowy ATE może pracować w temperaturze wrzenia 280 stopni i to bez wymiany aż do trzech lat. Tarcze hamulcowe produkuje się z kolei przy użyciu oryginalnych technologii powszechnie znanych ze względu na ich cechy konstrukcyjne, zapewniające większą wydajność podczas trudnych warunków atmosferycznych a także dłuższą żywotność.
Części samochodowe marki ATE można uznać za bardzo dobrze znane w branży motoryzacyjnej i na całym świecie. Podzespoły trafiają nie tylko na rynek części zamiennych, ale także na pierwszy montaż w przypadku poszczególnych modeli samochodów marek FORD, BMW, VAG (VW, AUDI, SKODA), TOYOTA, GM oraz wielu innych.
Części posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty. Zamienniki marki można znaleźć w ponad 80 krajach na całym świecie. Rygorystyczne normy i skrupulatna obserwacja procesów produkcyjnych pozwala ponadto uzyskać gwarancję wysokiej jakości oraz niezawodności części samochodowych.