Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2706 |
ALCOZYP | AWC3543 |
APEC | BCY1645 |
ATE | 03.3219-4202.3 |
ATE | 03321942013 |
ATE | 03321942023 |
ATE | 3321942023 |
AUTODELTA | 70047 |
AUTODELTA | 70434 |
BENDIX | 211816B |
BENDIX | 221816B |
BETTAPARTS | BBC514 |
BORG BECK | BBW1303 |
BOSCH | 0 986 475 775 |
BOSCH | 0986475019 |
BOSCH | 0986475775 |
BOSCH | 475775W |
BOSCH | F 026 009 775 |
BRAKE ENG | WC1688BE |
BRAKE ENG | WC4909 |
BRAKE ENG | WCO4909 |
BRAKEWORLD | BC23 |
BREMBO | A 12 047 |
BROVEX-NEL | C 1036 |
CHASE | C030 |
CIFAM | 101-434 |
DELPHI | LW50010 |
FEBI | 02772 |
FERODO | FHW318 |
FERODO | FHY028 |
FTE | R19033E1 |
GM | 550066 |
GM | 550122 |
GM | 550123 |
GM | 90167539 |
GM | 90189474 |
LPR | 4909 |
METELLI | 04-0434 |
MOPR | DWC133 |
NK | 803611 |
OPEL | 5 50 066 |
OPEL | 5 50 122 |
OPEL | 5 50 123 |
OPEL | 550066 |
OPEL | 550122 |
OPEL | 550123 |
OPEL | 8967751 |
OPEL | 90 189 474 |
OPEL | 90167528 |
OPEL | 90189474 |
POWERP | PHWC28 |
QUINTON HA | BWC3247 |
TRW | 64967541 |
TRW | BWD112 |
TRW | GW40 |
VAUXH | 90 167 539 |
VAUXH | 90 189 474 |
VAUXH | 90167539 |
VAUXH | 90189474 |
benson | CY0434 |
OPEL
|
RANGER
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.