Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOZYP | AWC3566 |
APEC | BCY1181 |
ATE | 03.3223-1112.3 |
ATE | 03322311113 |
ATE | 03322311123 |
ATE | 3322311123 |
AUDI | 211611047D |
AUDI | 211611047E |
AUDI | 211611047F |
AUTODELTA | 70278 |
BENDIX | 144139 |
BENDIX | 212065B |
BENDIX | 222065B |
BETTAPARTS | BBC695 |
BORG BECK | BBW1464 |
BOSCH | 0204116305 |
BOSCH | 0986475474 |
BOSCH | 475474W |
BOSCH | 986475474 |
BOSCH | F 026 002 305 |
BOSCH | F026002305 |
BOSCH | WC347 |
BRAKE ENG | WC1714BE |
BRAKE FIT | BWC8182 |
BRAKEWORLD | BC44 |
BREMBO | A 12 145 |
BROVEX-NEL | C 1267 |
CIFAM | 101-278 |
DELPHI | LW41112 |
EBC BRAKES | EBC 316 |
FEBI | 02218 |
FERODO | FHW216 |
FTE | R2396B1 |
GSF | 654VG0150 |
LPR | 4937 |
METELLI | 04-0278 |
MOTAQUIP | VWC661 |
NATIONAL | NWC5031 |
NK | 804728 |
QUINTON HA | BWC3274 |
TRISCAN | 8130-29010 |
TRUPART | TWC 1267 |
TRW | BWK113 |
UNI | GWC1760 |
VAG | 211 611 047 D |
VAG | 211 611 047 E |
VAG | 211 611 047 F |
VAG | 251 611 047 |
VECO | VQ 083 |
VW | 2116110471 |
VW | 211611047D |
VW | 211611047E |
VW | 211611047F |
VW | 251611047 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.