Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62403X |
AKRON-MALÒ | 89700 |
AKRON-MALÒ | 90038 |
AKRON | 89700 |
AKRON | 90038 |
APEC | BCY1051 |
APEC | BCY1099 |
ATE | 020200 |
ATE | 24.3219-1603.3 |
ATE | 27.3200-0303.3 |
ATE | 27.3200-0844.3 |
BARUM | BAW1909 |
BENDIX | 251004B |
BENDIX | 251026B |
BLUEPRINT | ADN14116 |
BOSCH | 0 204 116 206 |
BOSCH | 0 204 116 228 |
BOSCH | 0 986 475 622 |
BOSCH | 0 986 475 630 |
BOSCH | F 026 002 206 |
BOSCH | F 026 002 228 |
BOSCH | F 026 009 228 |
BRAKE ENG | WC1585BE |
BRAKE ENG | WC1666BE |
BRAKE ENG | WC4676 |
BRAKE ENG | WC4870 |
BREMBO | A12188 |
BREMBO | A12257 |
CITRO | 95608853 |
DELPHI | LW25035 |
DELPHI | LW25135 |
FEBI | 09592 |
FERODO | FHW043 |
FERODO | FHW047 |
FIRST LINE | FBW1037 |
FIRST LINE | FBW1477 |
FRITECH | CF077 |
FTE | R19062A1 |
FTE | R19066A1 |
HELLA | 355530671 |
HELLA | 8AW 355 530-671 |
INBRA | WCY3725C |
INBRA | WCY3923C |
LPR | 4676 |
LPR | 4870 |
MAG | 360219230235 |
MAG | 360219230250 |
MAPCO | 2344 |
METELLI | 04-0429 |
MEYLE | 11145310007 |
MGA | C1777 |
MGA | C1921 |
NK | 801919 |
NK | 803747 |
OPENPARTS | FWC3218.00 |
OPENPARTS | FWC3267.00 |
PEUGE | 4402.90 |
QUINTON HA | BWC3462 |
QUINTON HA | BWC3468 |
RAICAM | 85270200 |
RAICAM | 85302200 |
REMSA | C1519.20 |
REMSA | C1519.33 |
RHIAG | NT3923 |
RHIAG | NT3923C |
ROADHOUS | 206702 |
ROADHOUS | 206703 |
ROADHOUS | 211372 |
SAMKO | C06702 |
SAMKO | C06703 |
SAMKO | C11372 |
SEIM | 7531 |
SEIM | 7539 |
SWAG | 62 90 9592 |
TOPRAN | 720 261 |
TRISCAN | 813028025 |
TRUSTING | CF077 |
TRW | BWD123 |
TRW | BWD133 |
VALEO | 402107 |
VILLAR | 6235217 |
VILLAR | 6235893 |
WOKING | C1519.20 |
WOKING | C1519.33 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma CIFAM to marka włoskiego koncernu Metelli, która produkuje części zamienne do samochodów w jakości oryginalnej. Przedsiębiorstwo do dnia dzisiejszego pozostaje producentem znanym z niezawodnych części samochodowych dedykowanych do układu hamulcowego i systemu przeniesienia napędu, a części przeznaczone są na niezależny rynek oraz pierwsze wyposażenie fabryczne wielu popularnych marek samochodowych.
CIFAM spełnia wszystkie standardy jakości (m.i. ECE R 90), a w zakładach produkcyjnych marki używa się tego samego oprogramowania, obrabiarek i automatycznych linii montażowych, co u głównych producentów samochodów. Wszystkie części samochodowe CIFAM po przetestowaniu ich w symulacji komputerowej, firma testuje w prawdziwym życiu (w zakładach i na drodze).
Firma kładzie duży nacisk na nieustanny rozwój. Inwestycje w zaplecza badawcze i linie produkcyjne poskutkowały uzupełnieniem oferty marki CIFAM m.in. w pompy sprzęgła, pompy wody, przeguby napędowe oraz łożyska koła. W planach jest także poszerzenie asortymentu dedykowanego układowi sterowania sprzęgłem.
Wszystkie części samochodowe firmy CIFAM to synonimy wysokiej jakości i niebywałej trwałości. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że obecnie części zamienne CIFAM eksportowane są do ponad 90 krajów na całym świecie, a marka należy do jednych z najbardziej cenionych w branży.