Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90065 |
AKRON | 90065 |
APEC | BCY1242 |
APEC | BCY1464 |
ATE | 020245 |
ATE | 24.3220-1618.3 |
ATE | 27.3200-1063.3 |
ATE | 27.3200-1076.3 |
BENDIX | 251033B |
BENDIX | 251037B |
BOSCH | 0 204 116 227 |
BOSCH | 0 204 116 235 |
BOSCH | 0 986 475 638 |
BOSCH | 0 986 AB8 039 |
BOSCH | F 026 002 235 |
BOSCH | F 026 009 235 |
BRAKE ENG | WC1535BE |
BRAKE ENG | WC1543BE |
BRAKE ENG | WC4583 |
BRAKE ENG | WC4591 |
BREMBO | A12255 |
BREMBO | A12287 |
CITRO | 95668068 |
DELPHI | LW25124 |
DELPHI | LW25154 |
FEBI | 09616 |
FEBI | 108024 |
FEBI | 12390 |
FERODO | FHW085 |
FERODO | FHW087 |
FIRST LINE | FBW1520 |
FRITECH | CF062 |
FTE | 9210185 |
FTE | 9210187 |
FTE | R20055A1 |
FTE | R20057A1 |
FTE | R20057B1 |
HELLA | 355530281 |
HELLA | 8AW 355 530-281 |
INBRA | WCY3687C |
INBRA | WCY3795C |
LPR | 4583 |
LPR | 4591 |
MAG | 360219230212 |
MAG | 360219230336 |
MAPCO | 2141 |
METELLI | 04-0578 |
MEYLE | 16145310010 |
MGA | C1662 |
MGA | C1674 |
NK | 803930 |
NK | 803958 |
OPENPARTS | FWC3205.00 |
OPENPARTS | FWC3244.00 |
PEUGE | 4402.98 |
PEUGE | 95668068 |
QUINTON HA | BWC3473 |
RAICAM | 85300500 |
REMSA | C1520.29 |
REMSA | C1520.32 |
REMSA | C1520.45 |
RENAU | 77 01 035 472 |
RENAU | 77 01 036 386 |
RENAU | 77 01 039 393 |
RENAULT T | 77 01 035 472 |
RENAULT T | 77 01 036 386 |
RENAULT T | 77 01 039 393 |
RHIAG | NT3687 |
RHIAG | NT3795 |
RHIAG | NT3795C |
ROADHOUS | 212101 |
ROADHOUS | 212134 |
SAMKO | C12101 |
SAMKO | C12134 |
SBS | 1340803930 |
SEIM | 7522 |
SEIM | 8165 |
SWAG | 60 91 2390 |
SWAG | 60909616 |
SWAG | 62108024 |
TOPRAN | 720 984 |
TRISCAN | 813025036 |
TRUSTING | CF062 |
TRW | BWF167 |
TRW | BWF171 |
VALEO | 350772 |
VILLAR | 6235260 |
VILLAR | 6235266 |
WOKING | C1520.29 |
WOKING | C1520.32 |
WOKING | C1520.45 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma CIFAM to marka włoskiego koncernu Metelli, która produkuje części zamienne do samochodów w jakości oryginalnej. Przedsiębiorstwo do dnia dzisiejszego pozostaje producentem znanym z niezawodnych części samochodowych dedykowanych do układu hamulcowego i systemu przeniesienia napędu, a części przeznaczone są na niezależny rynek oraz pierwsze wyposażenie fabryczne wielu popularnych marek samochodowych.
CIFAM spełnia wszystkie standardy jakości (m.i. ECE R 90), a w zakładach produkcyjnych marki używa się tego samego oprogramowania, obrabiarek i automatycznych linii montażowych, co u głównych producentów samochodów. Wszystkie części samochodowe CIFAM po przetestowaniu ich w symulacji komputerowej, firma testuje w prawdziwym życiu (w zakładach i na drodze).
Firma kładzie duży nacisk na nieustanny rozwój. Inwestycje w zaplecza badawcze i linie produkcyjne poskutkowały uzupełnieniem oferty marki CIFAM m.in. w pompy sprzęgła, pompy wody, przeguby napędowe oraz łożyska koła. W planach jest także poszerzenie asortymentu dedykowanego układowi sterowania sprzęgłem.
Wszystkie części samochodowe firmy CIFAM to synonimy wysokiej jakości i niebywałej trwałości. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że obecnie części zamienne CIFAM eksportowane są do ponad 90 krajów na całym świecie, a marka należy do jednych z najbardziej cenionych w branży.