Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 52978X |
ABS | 72981 |
AKRON-MALÒ | 90215 |
AKRON-MALÒ | 90218 |
AKRON-MALÒ | 90296 |
APEC | BCY1008 |
APEC | BCY1165 |
APEC | BCY1458 |
APEC | BWC8082 |
APEC | BWC8083 |
APEC | BWC8090 |
ASHIKA | 67-01-125 |
ATE | 020465 |
ATE | 020508 |
ATE | 24.3219-1736.3 |
ATE | 24.3219-1755.3 |
BENDIX | 214543B |
BLUEPRINT | ADN14460 |
BLUEPRINT | ADS74105 |
BOSCH | 0 986 475 933 |
BOSCH | 0 986 475 934 |
BOSCH | 0 986 475 949 |
BOSCH | F 026 009 934 |
BOSCH | F 026 009 949 |
BRAKE ENG | WC1617BE |
BRAKE ENG | WC1620BE |
BRAKE ENG | WC4720 |
BRAKE ENG | WC4727 |
BREMBO | A12364 |
BREMBO | A12601 |
BREMBO | A12630 |
DELPHI | LW62121 |
DELPHI | LW90069 |
FEBI | 29365 |
FERODO | FHW4136 |
FERODO | FHW4342 |
FERODO | FHW4500 |
FIRST LINE | FBW1868 |
FRITECH | CF780 |
FTE | R19000571 |
HELLA | 355531451 |
HELLA | 8AW 355 531-451 |
INBRA | WCY3658 |
INBRA | WCY4571 |
JAPANPAR | CS-125 |
JAPKO | 67125 |
LPR | 4720 |
LPR | 4727 |
LPR | 4890 |
MAG | 360219230426 |
MAPCO | 2171 |
METELLI | 04-0846 |
MEYLE | 36145310001 |
NIPPARTS | J3231105 |
NISSA | 44100-AX600 |
NISSA | 44100-BH00A |
NK | 802252 |
OPEL | 550248 |
OPEL | 93189986 |
OPENPARTS | FWC3331.00 |
OPENPARTS | FWC3366.00 |
REMSA | C1519.66 |
REMSA | C1519.67 |
REMSA | C1519.96 |
RENAU | 77 01 208 355 |
RENAULT T | 77 01 208 355 |
RHIAG | NT3658 |
RHIAG | NT4364 |
RHIAG | NT4571 |
SAMKO | C31046 |
SBS | 1340802252 |
SWAG | 40 92 9365 |
TOPRAN | 208 085 |
TRISCAN | 813014052 |
TRUSTING | CF780 |
TRW | BWD313 |
TRW | BWD315 |
VALEO | 402363 |
VILLAR | 6236458 |
VILLAR | 6236559 |
WOKING | C1519.66 |
WOKING | C1519.67 |
WOKING | C1519.96 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma CIFAM to marka włoskiego koncernu Metelli, która produkuje części zamienne do samochodów w jakości oryginalnej. Przedsiębiorstwo do dnia dzisiejszego pozostaje producentem znanym z niezawodnych części samochodowych dedykowanych do układu hamulcowego i systemu przeniesienia napędu, a części przeznaczone są na niezależny rynek oraz pierwsze wyposażenie fabryczne wielu popularnych marek samochodowych.
CIFAM spełnia wszystkie standardy jakości (m.i. ECE R 90), a w zakładach produkcyjnych marki używa się tego samego oprogramowania, obrabiarek i automatycznych linii montażowych, co u głównych producentów samochodów. Wszystkie części samochodowe CIFAM po przetestowaniu ich w symulacji komputerowej, firma testuje w prawdziwym życiu (w zakładach i na drodze).
Firma kładzie duży nacisk na nieustanny rozwój. Inwestycje w zaplecza badawcze i linie produkcyjne poskutkowały uzupełnieniem oferty marki CIFAM m.in. w pompy sprzęgła, pompy wody, przeguby napędowe oraz łożyska koła. W planach jest także poszerzenie asortymentu dedykowanego układowi sterowania sprzęgłem.
Wszystkie części samochodowe firmy CIFAM to synonimy wysokiej jakości i niebywałej trwałości. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że obecnie części zamienne CIFAM eksportowane są do ponad 90 krajów na całym świecie, a marka należy do jednych z najbardziej cenionych w branży.